آریا جوان
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان :با تعامل فدراسیونها، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی ، می توان ورزش فرهنگی را در جامعه را ارتقاء داد
پنجشنبه 10 اسفند 1396 - 23:03:12
جوانان نیوز - آخرین کارگاه سمینار علمی تخصصی مسوولین فرهنگی فدراسیونها ، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی کشور برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مدیرکل دفتر امور فرهنگی در کارگاه بررسی شاخصعای ارزیابی عملکرد فدراسیونهای ورزشی به عنوان آخرین کارگاه سمینار علمی تخصصی مسوولین فرهنگی فدراسیونها، مجموعه ها و باشگاه های فرهنگی ورزشی کشور برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای فرهنگی حوزه ورزش را از مهم ترین مولفه های فعالیتهای فرهنگی خواند که با توجه به آنها می توان به اهداف مورد نظر در این برنامه ها دست یافت.
وی همچنین به نقش فدراسیونها،مجموعه ها و باشگاه های فرهنگی ورزشی در جریان توسعه فرهنگی ورزش هم اشاره داشته و ادامه داد: باید با همفکری و کمک فدراسیونها، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی نسبت به ارتقاء فرهنگ ورزش در جامعه حرکت کرد که این امر منجر به توسعه و تقویت فرهنگ عمومی کشور خواهد شد.
سطوتی ادامه داد: در صورتی که این عوامل ساماندهی مناسبی درحوزه فرهنگی داشته باشند، فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی در بخش ورزش کشور هستند.بر اساس همین رویکرد و مشخص شدن ساختار قانونی فعالیت های فرهنگی حوزه ورزش با توجه به تشکیل کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش از سال 93 و همچنین ابلاغ نظام نامه جامع فرهنگ ورزش کشور شاخصهایی احصاء و تدوین شده است.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی در خصوص چگونگی احصاء این شاخصها گفت: این شاخصها بر اساس مفاد نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور احصاء و تنظیم شده که فدراسیونها بتوانند برنامه های فرهنگی خود بر اساس این شاخصها ارائه دهند. این در حالی است که هر فدراسیون با توجه به ظرفیت های خود قاعدتا برنامه هایی خارج از این تعاریف هم دارند که آنها هم حائز توجه و بحث و گفتگو هستند.
در ادامه این کارگاه مفاد این شاخصها توسط حاضرین در جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
لازم به ذکر است که سمینار علمی تخصصی مسوولین فرهنگی فدراسیونها ، مجموعه ها و باشگاه های ورزشی کشور از تاریخ 8 لغایت 10 اسفند در هرمزگان برگزار شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/21586/مدیرکل-دفتر-امور-فرهنگی-وزارت--ورزش--و-جوانان--با-تعامل--فدراسیونها،-مجموعه-ها-و-باشگاه-های--ورزشی--،--می-توان--ورزش--فرهنگی-را--در-جامعه-را-ارتقاء-داد
بستن   چاپ