آریا جوان
توسط مسوولین در یزد
​متولیان پهلوانی تجلیل شدند
شنبه 12 اسفند 1396 - 11:28:28
جوانان نیوز - ​گردهمایی بزرگ هیئت های پهلوانی و زورخانه ای استانها و شهرستانهای سراسر کشور در استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از روابط عمومی فدراسییون پهلوانی و زورخانه ای، بزرگترین همایش روسای هیئت های پهلوانی و زورخانه ای استانها و شهرستانهای سراسر کشور با عنوان متولیان پهلوانی در سالن خیام هتل پارسیان صفاییه با حضور شعبانی بهار (معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان )، زمانی قمی (استاندار یزد)، مهر علیزاده (استاندار اصفهان و رییس فدراسیون بین الملی ورزش های زورخانه ای)، معصومی راد(رییس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش ی سازمان برنامه و بودجه)، جوهری (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، سجادی (نایب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، مرادی فر (دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) برگزار گردید.
پس از تلاوت قرآن کریم و طنین سرود جمهوری اسلامی ایران، مهربانیان (رییس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد) به عنوان میزبان این گردهمایی بزرگ به روسای هیئت های پهلوانی و زورخانه ای سراسر کشور خیر مقدم گفت.
سپس تیم منتخب نونهالان این استان با نوای مرشد نونهال که با دستان کوچک خود به ضرب می کوبید به اجرای آیین های کهن این رشته اصیل پرداختند که بعد از اجرای آنها توسط استاندار یزد، استاندار اصفهان، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد مورد تشویق نقدی قرار گرفتند.
در ادامه برنامه شریعتی (مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد) نیز با حضور در پشت تریبون با ابراز خرسندی از اینکه میزبان متولیان پهلوانی کشور بوده است به حضار خیر مقدم گفت.
گفتنی است: استاندار یزد، استاندار اصفهان، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از دیگر سخنرانان این نشست بودند که در صحبتهای آنها بیشتر درباره اهمیت توسعه این ورزش همراه با آیین های کهن و آموزه های اخلاقی آن میان دیگر اقشار جامعه تاکید شد.
خاطر نشان می گردد: تجلیل از میهمانان ویژه این مراسم، معرفی هیئت های پهلوانی و زورخانه ای برتر در سال 1396، تجلیل از روسای هیئت های استانها و شهرستانهای کشور، معرفی سامانه هواداری فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با عنوان 3064 توسط دکتر مهدیان (نماینده شرکت همراه اول و مسوول سامانه 3064)، تجلیل از علی هوشمند (رییس هیئت شهرستان شیراز به عنوان بنیانگذار نخستین مدرسه ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور در شیراز) و ... از دیگر برنامه های ویژه این گردهمایی بزرگ محسوب می شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22532/​متولیان-پهلوانی-تجلیل-شدند
بستن   چاپ