آریا جوان
کوله‌پشتي بهترين کيف براي دانش‌آموزان
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 3:33:48 PM
ايسنا

دکتر محمد نيکو  با اشاره به اينکه بهترين نوع کيف، کوله‌پشتي است، اظهار کرد: کيف‌هاي دسته‌دار و کيف‌هايي که حالت يک طرفه دارند، فشار زيادي به يک طرف از بدن منتقل مي‌کند که نتيجه آن نيز ايجاد انحراف در ستون فقرات است.

 وي تصريح کرد: در انتخاب کوله‌پشتي نيز بايد دقت کرد؛ بندهاي کوله پهن باشد و علاوه بر آن نيز داراي يک کمربند که بر روي سينه فرد قرار مي‌گيرد، باشد.

 وي افزود: جنس کيف نيز از معيارهاي ديگري است که در خريد کيف بايد به آن توجه شود؛ به طوريکه جنس آن پلاستيکي نباشد تا در هنگام تعريق بدن عرق را جذب خود کند و روي پوست فرد باقي نگذارد؛ چراکه بسياري از حساسيت‌هاي پوستي ناشي از پلاستيکي بودن جنس کيف است.

 نيکو با اشاره به اينکه مهم‌ترين مزيت انتخاب کوله‌پشتي تقسيم بار ميان دو طرف بدن است، اضافه کرد: در صورت استفاده از کيف‌هاي يک طرفه، تمام بار بر روي يک قسمت از بدن افتاده و باعث ايجاد انحراف در ستون فقرات، اسکلت و ناراحتي‌هاي عضلات مي‌شود.

 وي در پايان توصيه کرد: کوله‌پشتي بهترين وسيله براي حمل اجسام است و اين مزيت به علت تقسيم مناسب بار بر روي اجزاي بدن است. بنابراين افراد مي‌توانند از دوران دبستان تا دبيرستان از کوله‌پشتي استفاده کنند؛ اما به شرط اينکه کوله خود را بيش از اندازه سنگين نکنند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/2257/کوله‌پشتي-بهترين-کيف-براي-دانش‌آموزان
بستن   چاپ