آریا جوان
در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح؛
دکتر سلطانی فر: ورزش نیروهای مسلح به توسعه ورزش همگانی کشور کمک می کند/ زیربنای توسعه کشور تامین سلامت جسمی و روحی افراد است
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 13:19:28
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و توسعه ورزش نیروهای مسلح به خصوص در دوره سربازی کمک می کند تا اوقات فراغت سربازان به بهترین ابزار پرشود و درروند توسعه ورزش همگانی تاثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اگر مروری به آن چه که در سال های گذشته اتفاق افتاده داشته باشیم، نشان می دهد که این مسابقات به لحاظ کیفی و کمی روند رو به رشدیداشته است.
وزیر ورزش و جوانان مسابقات ورزشی نیروهای مسلح را حائز اهمیت دانست وگفت: اهمیت این مسابقات از این جهت است که هم به توسعه ورزش همگانی کشور کمک می کند وهم به ورزش سربازان و نیروهای مسلح؛ تا قهرمانان زیادی در رشته های مختلف و درمیادین بین المللی داشته
باشیم.
وی خاطر نشان کرد: این که شرایطی فراهم شده تا سربازان و نیروهای مسلح از فرصت هایشان در دوران خدمت استفاده کنند و توانمندی های خود را افزایش و ظرفیت هایشان را نشان دهند، جای تقدیر و تشکر دارد.
دکتر سلطانی فر با بیان این که مسئولین ورزشی نیروهای مسلح با همه توان و امکان به دنبال این هستند تا به سلامت جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات و توسعه ورزش در نیروهای مسلح به خصوص در دوران سربازی کمک می کند تا اوقات فراغت این عزیزان با بهترین ابزار پر شود و به دنبال آن در روند توسعه همگانی ورزش تاثیر بگذارد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین مسابقات ارتش های جهان را مدنظر قرار داد و گفت: علاوه بر این که ورزشکاران ما موقعیت بسیار خوبی در مسابقات «سیزم» دارند و در بسیاری رشته ها مقام های برتر را از آن خود می کنند اما بسیاری از قهرمانان ملی ما کسانی هستند که در دوران خدمت خود توانستند از فرصت ها استفاده و برای کشورخود افتخارآفرینی کسب کنند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که شرایط ورزش در دوران خدمت شما نیز فراهم بوده
یا خیر؟ گفت: بله؛ شرایط ورزش فراهم بود. من دوره خدمتم را بعد از انقلاب گذراندم و سرباز سپاه پاسداران بودم. البته دوره کوتاه آموزشی را گذراندم و سپس به جبهه رفتم.
دکتر سلطانی فر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی براین که وزارت ورزش و چوانان چه گام هایی برای تحقق شعار امسال برداشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری چندسالی است که تمرکز و محوریت شعارهایشان روی مسائل اقتصادی است تا شرایطی فراهم شود که بتوان سرعت توسعه اقتصادی کشور را سریع تر کرد. بنابراین فکر می کنیم همه دستگاه های اجرایی کشور در جهت تحقق شعارها و مبانی که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند باید تلاش کنند.
وی تاکید کرد: در این بین فرقی بین دستگاهی که مستقیماً وظیفه امور اقتصادی را بر عهده دارد یا دستگاهی دیگر نیست؛ در هر صورت فکر می کنیم که اگر بتوانیم با گسترش ورزش همگانی و قهرمانی جامعه سالمی را به وجود آوریم تا مردم هم به لحاظ روحی و هم جسمی پر تحرک باشند به توسعه زیربنا و زیرساخت کشور کمک کرده ایم و این می تواند به تحقق شعار مقام معظم رهبری کمک کند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه در خصوص شایعه های عدم حضور مربیان آمریکایی ورزشکاران تیم ملی دوومیدانی، گفت: این صحبت درست نیست که این افراد نمی خواهند در ایران حضور یابند؛ این ها برای این که ویزای حقوقی شان درست شود اول به کیش که منطقه آزاد است، می آیند و سپس کارهای مقدماتی حضور در کشور و امور مربوط به صدور ویزا را انجام می دهند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22646/دکتر-سلطانی-فر--ورزش-نیروهای-مسلح-به-توسعه-ورزش-همگانی-کشور-کمک-می-کند--زیربنای-توسعه-کشور-تامین-سلامت-جسمی-و-روحی-افراد-است
بستن   چاپ