آریا جوان
در گفت و گوی زنده با شبکه تلویزیونی ورزش
دکتر سلطانی فر: برنامه بلند مدت 5 ساله برای توسعه اسکی داریم
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 15:24:56
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان از برنامه راهبردی 5 ساله برای رشته اسکی خبر داد و گفت: به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید کار گسترده ای روی این رشته انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر که به منظور شرکت در اختتامیه مسابقات بین المللی اسکی آلپاین به پیست اسکی دربندسر رفته بود با شبکه تلویزیونی ورزش گفت و گو کرد.
دکتر سلطانی فر در این گفت و گوی زنده تلویزونی با اشاره به جذابیت بالای رشته اسکی گفت: خوشبختانه مسابقات اسکی قهرمانی آسیا به میزبانی کشورمان به خوبی برگزار شد و نتایج خوبی هم به دست آمد و باید از این قهرمانان حمایت شود.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران استعدادهای بسیارخوبی برای رشته اسکی داریم اما به دلیل اینکه شرایط محدودی به لحاظ شرایط آب و هوایی داریم فقط حدود 5 ماه می تواند این رشته فعالیت داشته باشد.
دکتر سلطانی فر سپس از برنامه راهبردی 5 ساله برای این رشته جذاب خبر داد و گفت: به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید کار گسترده ای روی این رشته انجام شود. هم به لحاظ همگانی افراد بیشتری قابلیت جذب به اسکی دارند و هم می توانیم سکوهای بین المللی را در بعد قهرمانی ازآن خود کنیم.
وی افزود: طبق برنامه ریزی که انجام شده ، مقرر است پیست های فعلی تجهیز و نوسازی شوند و مورد بعدی اینکه با راه اندازی پیست در استان های دیگر مثل اردبیل و آذربایجان شرقی بتوانیم فصل ورزش اسکی در کشورمان را به 6 الی 7 ماه افزایش دهیم.
وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: اسکی به عنوان رشته ای که قابلیت و توجیه درآمدزایی و فعالیت دارد می تواند با مشارکت بیشتر بخش خصوصی توسعه یابد. زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در اسکی فراهم می کنیم و برنامه مفصلی تا المپیک 2022 پیش رو داریم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22653/دکتر-سلطانی-فر--برنامه-بلند-مدت-5-ساله-برای-توسعه-اسکی-داریم
بستن   چاپ