آریا جوان
در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تنیس
داورزنی: آمار فدراسیون کشتی غلط است/ وزارت ورزش حق دارد از معاونش برای برگزاری مجامع سالیانه استفاده کند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 19:09:48
جوانان نیوز - ​معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد صحبت‌های خزانه‌دار فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه 40 درصد از بودجه وزارت ورزش و جوانان را دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: این آمار غلط است. وزارت ورزش به همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی 70 تا 72 درصد از بودجه‌شان را پرداخت کرده است. کشتی از 12 میلیارد بودجه مصوب، بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان گرفته و در یکی دو هفته آینده نیز درصدی دیگر می‌گیرد. کشتی بعد از فوتبال بیشترین رقم دریافتی را در میان فدراسیون‌ها داشته است بنابراین این صحبت مقداری کم‌لطفی است. البته الان در حوزه کشتی بحث این حرف‌ها نیست و مسائل مهم‌تری وجود دارد.

محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تنیس درباره انتقاداتی که نسبت به انتخاب شعبانی بهار به عنوان رییس مجمع سالیانه تیراندازی با کمان می‌شود بیان کرد: قرار نیست مجمع انتخاباتی تیروکمان را شعبانی بهار برگزار کند. همچنین سرپرست فدراسیون هم شجاعی بوده است. از طرفی هیچ کدام از نفراتی که قرار است در مجمع انتخاباتی رای بدهند را شعبانی بهار انتخاب نکرده است یا در انتخاب آن‌ها نقشی نداشته است.
او ادامه داد: اگر شعبانی بهار سرپرست فدراسیون می‌شد و سپس برای حضور در انتخابات کاندیدا شده بود، این اشکال وارد بود چرا که در آن زمان می‌گفتند به گونه‌ای ترکیب مجمع را چیده که رای بیاورد. اما او در پروسه برگزاری مجمع انتخاباتی هیچ نقشی ندارد.
داورزنی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود فرد دیگری را به عنوان رییس مجمع سالیانه تیراندازی با کمان انتخاب می‌کرد تا گفته نشود این مجمع یک مجمع تبلیغاتی بوده، تصریح کرد: شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان است و وزارت ورزش این حق را دارد که از او برای مجامع عادی و سالیانه استفاده کند. از زمانی هم که ثبت نام برای انتخابات به پایان رسیده او هم مانند نفرات دیگر می‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد و برنامه‌های خود را ارائه دهد اما اینکه بگوییم مجمع سالیانه تیروکمان تبلیغاتی بوده درست نیست چرا که هیچ کدام از اعضای مجمع را شعبانی بهار انتخاب نکرده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد صحبت‌های خزانه‌دار فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه 40 درصد از بودجه وزارت ورزش و جوانان را دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: این آمار غلط است. وزارت ورزش به همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی 70 تا 72 درصد از بودجه‌شان را پرداخت کرده است. کشتی از 12 میلیارد بودجه مصوب، بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان گرفته و در یکی دو هفته آینده نیز درصدی دیگر می‌گیرد. کشتی بعد از فوتبال بیشترین رقم دریافتی را در میان فدراسیون‌ها داشته است بنابراین این صحبت مقداری کم‌لطفی است. البته الان در حوزه کشتی بحث این حرف‌ها نیست و مسائل مهم‌تری وجود دارد.
داورزنی درباره انتقاداتی که نسبت به تنیس می‌شود و اینکه در گروه 2 و 3 آسیا در رفت و آمد است، گفت: فدراسیون تنیس تلاش می‌کند شرایط بهتری را برای توسعه ایجاد کند. مقداری نیازمند تجهیزات و امکانات است. با توجه به اینکه 10 هزار تنیس ‌باز شناخته شده در ایران داریم و حدود 1600 نفر از آن‌ها در مسابقه‌ها شرکت می‌کنند نشان می‌دهد که باید از ظرفیتی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم.
او ادامه داد: البته به دلیل محدودیت‌هایی که برای برگزاری مسابقه‌های بزرگ داریم و الزاماتی که فدراسیون جهانی تنیس ایجاد کرده ما نمی‌توانیم مسابقه‌هایی بالاتر از فیوچرز در ایران برگزار کنیم. با این حال در خیلی از استان‌ها بخش خصوصی فعال است و ما باید بتوانیم با استفاده از این ظرفیت اردوهایی را با بازیکنان بزرگ داشته باشیم و مسابقه‌هایی را در ایران برگزار کنیم که تنیس ‌بازان مطرح به ایران بیایند. انتظاری که ما از خودمان داریم این است که در دنیا حضور بهتری داشته باشیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22668/داورزنی--آمار-فدراسیون--کشتی--غلط-است--وزارت--ورزش--حق-دارد-از-معاونش-برای-برگزاری-مجامع-سالیانه-استفاده-کند
بستن   چاپ