آریا جوان
نخستین سمینار آموزش تخصصی حقوقی و امور املاک ادارات کل ورزش و جوانان استان ها
امیررضا خادم: مستند سازی اموال ورزش و جوانان کلیدی ترین موضوع حقوقی پیش روی ما است/ بخش اقتصاد ورزش را راه اندازی می کنیم
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 13:55:01
جوانان نیوز - معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان عدم مستندسازی اموال ورزش و جوانان در سراسر کشور را مهم ترین مشکل پیش روی حوزه حقوقی این دستگاه دانست و گفت: اموال و املاک این حوزه باید به دقت شناسایی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم در نخستین سمینار آموزشی تخصصی حقوقی روسای ادارات حقوقی و املاک ادارات کل ورزش و جوانان استان ها که به میزبانی اداره کل استان تهران در هتل لاله در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از میزبانی این سمینار توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان، حرکت تهران در رسیدگی به مسائل حقوقی ورزش و جوانان را روبه جلو عنوان کرد.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان همچنین همفکری و همراهی مدیران کل استان ها و مدیران حقوقی آن ها با مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان و همکاران وی را گامی موثر در پیشبرد اهداف این حوزه دانست.
*اموال ورزش و جوانان باید تا بهار سال آینده شناسایی شوند
خادم در ادامه در خصوص اهداف برگزاری این سمینار اظهار داشت: توجه به یکی از مهم ترین موضوعات حوزه حقوقی یعنی« آموزش» مدنظر ما بود که امیددارم طی این دوره دو روزه، زمینه ای فراهم شود تا همکاران حقوقی در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با کوله بار پری از اطلاعات به روز به استان ها بازگردند و شاهد حرکتی نوین در این بخش باشیم.
خادم نخستین مانع پیش روی حوزه حقوقی ورزش و جوانان را عدم شفافیت اموال در تصرف این بخش عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکل مستندسازی اموال که با آن روبه رو هستیم، حوزه حقوقی به روشنی نمی داند میزان و تعداد این اموال چه قدراست.
معاون وزیر ورزش و جوانان در حوزه حقوقی، پارلمانی و امور استان ها ادامه داد: هنگامی که در این بخش مشکل داشته باشیم نمی توانیم به درستی برنامه ریزی کنیم. از همین رو امیدوارم تا پایان بهار 97 کلیه اموال و املاک حوزه
ورزش و جوانان کشور شناسایی شوند.
وی توجه مدیران کل ورزش و جوانان به حوزه حقوقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: حوزه ورزش و جوانان دارای مسائل ریز و درشت است که بخش حقوقی را در رده های آخر از نظر توجه مدیران قرارمی دهد و این می تواند بی انگیزگی در پیگیری مباحث حقوقی را به دنبال داشته باشد.
*بخش اقتصاد ورزش را راه اندازی می کنیم
خادم در ادامه با اشاره به فعال کردن بخش اقتصاد ورزش نیز خاطرنشان کرد: در وزارت ورزش و جوانان در تلاشیم تا این بخش از ورزش را نیز راه اندازی کنیم چراکه توجه به مسائل اقتصاد ورزشی که یکی از مهم ترین مباحث پیش روی ما است تا کنون مغفول مانده است.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان همچنین پیگیری گرفتن شناسه ملی برای هیات های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: گرفتن این شناسه باید به عنوان دغدغه مهم به مدیران کل منتقل
شود.
*برون سپاری بخشی از مسائل حقوقی ورزش و جوانان
وی در ادامه این سمینار یکی دیگر از موانع بخش حقوقی ورزش و جوانان کشور را کمبود نیروی متخصص عنوان و خاطرنشان کرد: از همین رو برون سپاری در حوزه حقوقی را خواهیم داشت چرا که با این اقدام، امور با قوت بیشتری پیگیری می شوند و تحولی در مستندسازی خواهیم داشت.
امیررضا خادم با ابراز خرسندی از این که سیستم حقوقی ورزش و جوانان کشور آغاز کننده هیچ رأیی نبوده است، اظهار داشت: تقاضای من از روسای ادارات حقوقی این است که به هیچ عنوان مجوز کلنگ زنی در املاک بدون سند را ندهند و این مخالفت را کتباً به مدیران کل ابلاغ کنند. به عبارتی ملکی که مستندسازی و به نام وزارت ورزش و جوان ثبت نشده نباید اجازه آغاز عملیات ساخت و ساز داشته باشد.
معاون حقوقی، پارلمانی وامور استان های وزارت ورزش و جوانان در پایان ابراز امیدواری کرد تا این سمینار زمینه ای باشد برای افزایش اطلاعات روسای ادارات حقوقی و املاک ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به
منظور احقاق حقوق مردم و حفظ بخشی از اموال کشور که باید در این زمینه تلاش کنیم.
*گل محمدی: تهران یکی از گرفتار ترین استان ها
در زمینه حقوقی ورزش و جوانان است مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این سمینار یکی از مهم ترین اقدامات مغفول مانده سیستم ورزش و جوانان را آموزش و به روز رسانی مباحث حقوقی دانست و گفت: بی
شک این هم اندیشی یکی از کیفی ترین نشست های وزارت ورزش و جوانان به لحاظ اهمیت و کیفیت حضور است.
وی استان تهران را یکی از گرفتارترین استان ها در حوزه حقوقی ورزش و جوانان عنوان و خاطر نشان کرد: آن چه که امروز انجام می شود جلوگیری از هدررفت و اتلاف میلیاردها تومان سرمایه های ملی کشور است.
رضا گل محمدی در پایان توجه خاص وزارت ورزش و جوانان به مسائل حقوقی و تلاش همکاران را راهی برای ارتقاء جایگاه این حوزه در استیفای حقوق شهروندی، ملکی، مستندسازی و ...عنوان کرد.
*فلاح: استان ها باید به لحاظ حقوق به روز رسانی شوند
سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست نخستین دغدغه حوزه حقوقی وزارتخانه را موضوع آموزش خواند و گفت: تلاش کردیم به واسطه برگزاری این سمینار دو روزه، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها با وجود کار کیفی که قابل تقدیر است، به روز رسانی شوند.
وی مهم ترین مباحث این نشست را بررسی و مستندسازی اموال منقول و غیر منقول بخش ورزش و جوانان کشور دانست و افزود: یکی از آثار مبتلابه حقوقی ما عدم مستندساری است. چرا که ملکی که مستند سازی نشده باشد به
راحتی از دست ما خواهد رفت.
مرتضی فلاح در ادامه با معرفی سخنرانان، گفت: حقوق رشته ای فراموضوعی است که سعی کردیم با برگزاری این همایش و استفاده از سخنرانانی که علاوه بر داشتن پست های کلیدی از اساتید به نام دانشگاه هستند، بار علمی به جمع اضافه شود.
در ادامه این سمینار دکتر عباسی معاون امور حقوقی دولت( نهاد ریاست جمهوری) در خصوص فرآیند مستندسازی و رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی، دکتر شیری مستشار و مشاور رئس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص آشنایی با روند رسیدگی دیوان محاسبات عمومی و نحوه دفاع، دکتر سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص تشریح علل بروز جرایم مالی مربوط به کارمندان و مدیران ورزشی، احدی بازرس امور ورزش و جوانان سازمان بازرسی کل کشور درباره تشریح علل بروز جرایم و تخلفات کارکنان و مدیران ورزش کشور و راه های پیشگیری از بروز این تخلفات سخنرانی خواهند داشت.
همچنین دکتر پیرزاد قاضی شعبه 15 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری درخصوص تشریح فرآیند رسیدگی و قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دکتر فاطمه وظیفه دادگر مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت
امور اقتصاد و دارایی درباره تشریح تکالیف دستگاه های اجرایی در مستندسازی و تنسیق امور املاک، بهرام بهرامی قاضی سابق دیوانعالی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص تشریح فرآیند ثبتی املاک و اراضی دولتی و در پایان سرپرست اداره کل امور حقوقی وزارت درباره تبیین شخصیت حققوی فدراسیون های ورزشی، تبیین دستورالعمل مستندسازی و بایسته های دفاع در روز نخست صحبت خواهند کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22689/امیررضا-خادم--مستند-سازی-اموال-ورزش-و-جوانان-کلیدی-ترین-موضوع-حقوقی-پیش-روی-ما-است--بخش-اقتصاد-ورزش-را-راه-اندازی-می-کنیم
بستن   چاپ