آریا جوان
در دریدار با درخشان رییس فدراسیون جودو و کوراش
سطوتی: همه بخشها و فرابخشها باید نقش خود را در توسعه فرهنگ کشور ایفاء کنند
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 13:55:03
جوانان نیوز - مدیر کل دفتر امور فرهنگی با درخشان رییس فدراسیون جودو و کوراش دیدار و گفتگو کرد


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان جعفر سطوتی مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون جودو و کوراش در محل این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار مدیر کل دفتر امور فرهنگی با اشاره به وجود تعاریف متعدد از موضوع فرهنگ در سطوح مختلف گفت: با وجود تعاریف متعدد از این مقوله، ما با نگاه ویژه به تعاریف مطرح شده در اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سعی می کنیم که در دیدار با روسای فدراسیونها به یک درک مشترک از این مفهوم برسیم تا بتوانیم با ایجاد انسجام در ساختار و برنامه ها در این مسیر گام موثر برداریم.
وی ادادمه داد: در این حوزه همه بخشها و فرابخشها باید نقش خود را در توسعه فرهنگ کشور ایفاء کنند که در بخش ورزش ، تلاش می کنیم ضمن تعامل و شناخت نقطه نظرات و رویکردهای فرهنگی همه اجزای بخش ورزش کشور از جمله فدراسیونها، مجموعه ها و باشگاه های فرهنگی ورزشی بتوانیم در تصمیم گیری­ها مؤثرتر عمل نموده و شاهد هم­افزایی در فعالیت­های فرهنگی بخش ورزش کشور باشیم..
سطوتی در این جلسه تدوین و اجرای پیوست فرهنگی برای رویدادها و اردوهای ورزشی را یکی از راهکارهای اثر گذار در حوزه فرهنگ ورزش کشور دانست و از اهمیت آن در جهت شناساندن فرهنگ و هویت غنی ایران به جامعه جهانی گفت.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبتهای خود بیان داشت: با این رویکرد هر رویداد ورزشی چه در سطح ملی، چه سطح بین المللی یک فرصت و ظرفیت در حوزه توسعه فرهنگی ورزش کشور است که با برنامه ریزی صحیح باید از آنها بهترین بهره را برد.
سطوتی در پایان صحبتهای خود به ورزش بانوان اشاره داشت و گفت: در حوزه فرهنگ ورزش کشور زنان به عنوان مادران و پرورش دهندگان نسل آینده باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند. نسل آینده از دامن ایشان رشد پیدا خواهند کرد پس هرچه در نگاه فرهنگی به زنان توجه داشته باشیم آثار آن را در جوانان آینده کشور خواهیم دید. این نگاه است که می تواند ما را به سمتی ببرد که در برنامه ریزی ها عمیقتر و ریشه­ ای تر نگاه کنیم.
در ادامه جلسه درخشان رییس فدراسیون جودو و کوراش در مورد آسیبهای موجود در فرهنگ ورزش کشور گفت: با توجه به مفهوم اصیل فرهنگ باید از ترویج مفاهمی کلیشه ای در فرهنگ ورزش کشور جلوگیری کنیم تا شاهد آثار سوء آن در جامعه نباشیم.
وی با اشاره به فعالیتهای دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: باعث امیدواری است که فعالیتهایی در حال انجام است در حوز مدیریت فرهنگ که می تواند به پرورش جامعه ورزشی فرهنگ مدار و اخلاق محور کمک کند و ما هم به عنوان یکی از بخشهای درگیر حوزه ورزش در این مسیر قطعا یاری رسان مسوولین ورزشی هستیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22690/سطوتی--همه-بخشها-و-فرابخشها-باید-نقش-خود-را-در-توسعه-فرهنگ-کشور-ایفاء-کنند
بستن   چاپ