آریا جوان
درکنگره علمی « جوانان و خانواده:چشم انداز آینده»:
فضلی: جوانی که خود و تواناییهای خود را باور دارد می تواند جامعه ای سالم و رو به رشد را ترسیم نماید.
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 17:16:18
جوانان نیوز - رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در کنگره علمی « جوانان و خانواده:چشم انداز آینده» به میزبانی خوزستان گفت: خانواده مهد شکل گیری شخصیت و رشد روانی و اجتماعی افراد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان کنگره علمی « جوانان و خانواده:چشم­انداز آینده» به همت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی و با همکاری اداره ورزش و جوانان استان خوزستان در حال برگزاری است.
محمدرضا فضلی رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی در آیین آغازین این کنگره خودباوری، باور به استعدادها، تواناییها و نیروهای نهفته فطری درونی را مولفه های اصلی دانست که با اتکا به آن، می توان به اهداف موردنظر در زندگی رسید و به آنان جامع عمل پوشاند.
وی خانواده را به عنوان مهد شکل گیری شخصیت و رشد روانی و اجتماعی افراد خواند و گفت: خانواده در فرهنگ اسلامی، هم بعنوان نهادی مقدس، بیشترین مسئولیت را در رشد، تربیت و سعادت انسان به عهده دارد. لذا آنچه در ایجاد خودباوری اجتماعی فرد بیش از هر چیز موثر است کسب نخستین تجربه های حمایت اجتماعی در کانون خانواده است و محور اصلی این کانون والدین هستند که اگر روابط آنها سالم باشد فرزندان رشد یافته و به خودشکوفایی می رسند.
فضلی ادامه داد: زمینه ساز خودباوری فردی، خودباوری خانوادگی است. با این نگاه جوانی که از دامن خانواده سالم به جامعه می پیوندد جوانی است که از ابعاد مختلف به ثبات نسبی رسیده و جوانی که خود و تواناییهای خود را باور دارد می تواند جامعه ای سالم و رو به رشد را ترسیم نماید.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی به کارنامه فعالیت های این مرکز در سال 96 نگاهی داشته و از برگزای شش همایش علمی ارائه یافته های پژوهشی استان ها، برگزاری ششمین کنگره مدیریت ورزشی با رویکرد توسعه سلامت وورزش درگرگان، انعقاد وثبت حدود ١٠٠طرح پژوهشی و استانی و ثبت ٨٠کد پایان طرح از سامانه سمات وزارت علوم تحقیقات وفن اوری، حمایت از پایان نامه ورساله های دانشجویی(٧٥عنوان)
جلب همکاری ١٢٥عضو هیات علمی و اساتید دانشگاه در ٣١شورای پژوهشی استانی و برگزاری کنگره جوانان و خانواده وچشم انداز اینده در اهواز به عنوان مهمترین این فعالیتها نام برد.
وی در پایان به تببین برخی برنامه های پیش بینی شده برای سال 97 پرداخته و در این خصوص گفت: در تببین برخی از برنامه های سال آینده که در مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی برنامه ریزی برای انجام آنها شده است می توان به برگزاری هفتمین کنگره مدیریت ورزشی دررتبریز ٢٠١٨(شهر گردشگری جهان اسلام)، دومین همایش یافته های اداره کل ورزش جوانان در ارومیه و توسعه وگسترش فعالیت های حمایتی پژوهش در فدراسیون های ورزشی اشاره داشت که امید است بتوانیم به اهداف و نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22794/فضلی--جوانی-که-خود-و-تواناییهای-خود-را-باور-دارد-می-تواند-جامعه-ای-سالم-و-رو-به-رشد-را-ترسیم-نماید
بستن   چاپ