آریا جوان
در دیدار مدیر کل دفتر امور فرهنگی با رییس فدراسیون بوکس مطرح شد
سطوتی: توسعه فرهنگی شرط لازم برای توسعه در هر حوزه ای است
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:57:13
جوانان نیوز - جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل فدراسیون بوکس با ثوری رئیس این فدراسیون دیدار و گفت و گو کرد .


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این دیدار جعفر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان حوزه فرهنگ را حوزه ای گسترده و از بعد تاریخی ریشه دار خواند و بسیاری از ویژگی ها و ابعاد مختلف جوامع انسانی را متاثر از آن دانست.
وی در این باره ادامه داد: تبیین جایگاه امور فرهنگی در بخش ورزش بر اساس تاکیدات و توجهات ویژه مسوولین ارشد نظام و در راس ایشان مقام معظم رهبری از مهمترین اقدامات بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که برای آن تلاش می کنیم.
وی در ادامه افزود: در دانش روزآمد کشورهای توسعه یافته و بر اساس آخرین تجارب علمی و اجرایی، مقوله فرهنگ یکی از مولفه های اساسی در بحث توسعه و دستیابی به توسعه پایدار است. فی الواقع توسعه فرهنگی شرط لازم برای توسعه در هر حوزه ای است.
سطوتی ورزش را یک مولفه فرهنگی معرفی کرد و گفت: ورزش به عنوان یک مقوله فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی برای نیل به توسعه فرهنگی است. ماهیت ورزش به گونه ای است که تقویت هویت ملی، شناساندن ارزش های مذهبی و ملی در سطح بین المللی، ایجاد نشاط اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بسیاری از ابعاد دیگر فعالیت های فرهنگی اجتماعی از طریق آن و با صرف کمترین هزینه ها امکان پذیر است.
مدیر کل دفتر فرهنگی با اشاره به دیدار با روسای فدراسیونها گفت: ما این فعالیت را در دستور کار خود قرار دادیم تا بواسطه آن بتوانیم به یک درک مشترک از فرهنگ در اجزاء مختلف حوزه ورزش دست پیدا کرده و به دنبال این هستیم که با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با نگاه هم افزایی بتوانیم از ظرفیت های فدراسیون های ورزش ی در جهت ارتقاء فرهنگ ملی، ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه و تحولات ذیل آن و همچنین ارتقاء فرهنگ حرفه ای در ورزش بهره ببریم.
در ادامه این دیدار ثوری رییس فدراسیون بوکس ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به توسعه فرهنگ در ورزش ، گفت: ما هم در کنار مدیران فرهنگی وزارت تلاش می کنیم طوری عمل کنیم که ثمره آن ورزش کارانی باشند که بتوانند نماینده هویت و ارزشهای فرهنگی اجتماعی کشور باشند.
رییس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد : به باور ما ورزش می تواند تعدیل کننده و هدایتگر رفتار و کنشهای پر انرژی جوانان ما به سمت اثربخشی در جامعه و ترویج اخلاق مداری باشد.
وی در پایان به برخی از برنامه های پیش بینی شده فرهنگی در این فدراسیون اشاره داشت که از جمله آنها می توان برنامه ریزی برای اعزام کاروان راهیان نور ویژه قهرمانان ملی این ورزش و حضور در گلزار شهدا و غبار روبی قبور مطهر شهدا، را نام برد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/22860/سطوتی--توسعه-فرهنگی-شرط-لازم-برای-توسعه-در-هر-حوزه-ای-است
بستن   چاپ