آریا جوان
گزارش مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در چهارمین جلسه شورای ورزش همگانی استان:
حضور بیش از یازده هزار نفر در 26 رشته ورزشی المپیاد همگانی سال 96 استان قم
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 13:57:28
جوانان نیوز - مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در تابستان 96 تعداد 6650 نفر و در دهه فجر گذشته تعداد 5266 نفر در 26 رشته ورزشی در المپیاد همگانی استان قم شرکت کردند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، حسن عابدی در چهارمین جلسه شورای ورزش همگانی استان قم که به ریاست استاندار به انجام رسید در سخنان خود اظهار کرد: المپیاد ورزش مسجد و محلات در دو سال گذشته با مشارکت کانون های فرهنگی هنری برگزار شده و استقبال با شکوهی از این المپیاد ورزش در سطح استان شده است.
وی با طرح این مطلب که کمیته ای برای برگزاری المپیاد ورزش مسجد و محلات به زودی در استان تشکیل می شود تا در راه توسعه ورزش محلات اقدامات لازم را انجام دهد گفت: سیاست گذاری‌های لازم برای توسعه ورزش همگانی در محلات و مساجد استان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: طرحی در دست اقدام داریم تحت عنوان طرح آموزش رشته های ورزشی با اولویت رسته های ورزشی اسلامی شنا، تیراندازی و سوارکاری که با مشارکت های صورت گرفته خدماتی با قیمت های پایین به متقاضیان ارائه خواهد شد.
عابدی تصریح کرد:‌ یکی از معضلات اصلی جوانان عدم ورزش کردن کافی و پر کردن اوقات فراغت با کارهای غیرمفید می شود که برای این منظور نیز تخفیف هایی در زمینه ورزش های شنا سوارکاری و تیراندازی صورت گرفته است.
وی با اشاره به این مطلب که المپیاد همگانی ویژه مسجاد و محلات نیز در ماه های اخیر در استان قم اجرا شده خاطرنشان کرد: ورزش همگانی تقویت سلامت عمومی مردم است که این سلامت جسمانی با ورزش همگانی ایجاد می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در المپیاد همگانی استان قم که از سوی اداره کل ورزش و جوانان طراحی و به اجرا گذاشته شد 24 رشته ورزشی را شامل شده که حجم وسیعی از المپیاد در فصل تابستان و بخش دیگر نیز در دهه فجر برگزار شده است.
عابدی افزود:‌ در تابستان 6650 نفر و در دهه فجر 5266 نفر در 26 رشته ورزشی در المپیاد همگانی استان قم شرکت کردند که در پایان و با خاتمه یافتن این رقابت‌ها 426 نفر مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی با ارائه این مطلب که هیئت های ورزش استان در برگزاری المپیاد ورزش همگانی همکاری داشته و نیروهای مستعدی را نیز از این المپیاد جذب کردند ابراز داشت: جشنوراه نوروز با ورزش با انجام بستر سازی های لازم برای نخستین بار با همکاری نهادهای استانی در چند نقطه از معابر ورودی و خروجی استان جهت اجرای ورزش های همگانی ایجاد شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: کمیته های برای حمایت از اهداف کلی ورزش استان تشکیل شده است تا هدایت های ویژه ورزش در استان را ردگیری و دنبال کند، باید اعتباراتی برای اجرایی کردن برنامه های این کمیته تخصیص داده شود.
عابدی ادامه داد:‌امیدواریم برنامه های ورزشی استان به سمتی سوق پیدا کند که شاهد موفقیت ورزشکاران استان قم در المپیک 2020 باشیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/23089/حضور-بیش-از-یازده-هزار-نفر-در-26-رشته-ورزشی-المپیاد-همگانی-سال-96-استان-قم
بستن   چاپ