آریا جوان
مروری بر عملکرد و دستاوردهای فدراسیون ورزش های ناشنوایان در سال 96
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 13:49:16
جوانان نیوز - رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان گزارشی از دستاوردهای این فدراسیون در سال 96 را اعلام کرد که در آن کسب رتبه هفتم "بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان ترکیه 2017" در بین 97 کشور شرکت کننده و برگزاری دومین المپیاد فرهنگی – ورزشی ناشنوایان اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان، سید مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ضمن تبریک سال نو به جامعه بزرگ ورزش کشور درباره عملکرد این فدراسیون در سال 96 اظهار داشت: ورزش های ناشنوایان سالی پربار را پشت سر گذاشت. که می توان به برگزاری 100 مرحله اردوی آماده سازی تیم های ملی ناشنوایان اشاره کرد.
وی افزود : مهمترین دستاورد این فدراسیون در سال 96 شرکت در"بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان ترکیه 2017" و اعزام 106 ورزشکار در قالب 14رشته ورزشی به این دوره از بازی ها و قرار گرفتن در جایگاه هفتم المپیک در بین 97 کشور شرکت کننده با کسب مجموع 34 مدال (5 طلا، 9 نقره و 20 برنز) و صعود یک پله ای نسبت به دوره قبل بازی ها بود.
کریمی ادامه داد: از دیگر فعالیت های مهم فدراسیون ورزش های ناشنوایان در سال 96 برگزاری دومین المپیاد فرهنگی- ورزشی ناشنوایان در شهریور ماه به میزبانی استان یزد بود که در این المپیاد 944 ورزشکار (آقایان – بانوان) در قالب 10 رشته ورزشی شرکت کردند که می توان از مهمترین دستاورد این مسابقات به شناسایی افراد مستعد در رشته های مختلف ورزشی ناشنوایان اشاره کرد.
رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رشته های والیبال، دو صحرانوردی و دو و میدانی در دو بخش آقایان و بانوان و همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کشتی آزاد و فرنگی در بخش آقایان در 6 ماهه دوم سال اشاره کرد.
سید مصطفی کریمی اشاره کرد که با توجه به تقویم عملیاتی سال 97 فدراسیون و به منظور آماده سازی تیم های ملی فوتبال و کشتی ناشنوایان در رده های سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) جهت شرکت در "چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 (کره جنوبی)"، "سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان نوجوانان و جوانان آزاد و فرنگی 2018 روسیه" و"پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان بزرگسالان آزاد و فرنگی 2018 روسیه" در 3 ماهه اول سال 97، اردوهای آماده سازی این تیم ها از آبان ماه سال 96 آغاز و جمعاً 13 مرحله اردوی ارزیابی و آماده سازی تیم های ملی تا پایان سال برگزار شد.
وی برگزاری مراسم مختلف مذهبی و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی بانوان به مناسبت دهه مبارک فجر، حضور پرسنل فدراسیون ناشنوایان در تشییع پیکر شهید حججی، تجلیل از خانواده های شهید ورزشکار محمد حسینی و شهید مدافع حرم عبدالله باقری، آئین غبارروبی مزار شهدای گمنام، تجدید میثاق جامعه ورزش ناشنوایان با آرمان‌های امام راحل (ره) و ... از دیگر فعالیت های این فدراسیون در بخش توسعه فرهنگی و ورزش همگانی در سال 96 اعلام کرد.
کریمی اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون ورزش های ناشنوایان در هفده رشته ورزشی فعالیت دارد، لذا تمامی برنامه های تقویم ورزشی سال 96 به همراه مسابقات برون مرزی بطور کامل اجرا گردیده است. همچنین علاوه بر اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، توسط اعضای هیات رئیسه و سایر درآمدهای فدراسیون مربوطه رقمی معادل سه میلیارد و چهارصد و هشتاد و هفت میلیون تومان به فدراسیون تزریق شده است .

http://www.javanannews.ir/fa/News/25206/مروری-بر-عملکرد-و-دستاوردهای-فدراسیون-ورزش-های-ناشنوایان-در-سال-96
بستن   چاپ