آریا جوان
در سال جدید در استان کرمان؛
80 باب خانه ورزش روستایی افتتاح می شود
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 17:53:09
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش در روستاها، از افتتاح حداقل 80 باب خانه ورزش روستایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در دیدار نوروزی با جامعه ورزش و جوانان استان ، با اشاره به دستیابی به نتایج مثبت در رخداد های ورزشی در سال 96 ، گفت: سال گذشته اولین سال برنامه ششم توسعه بود و با وجود مشکلات فراوان و مسائل خاص مرتبط با شروع برنامه پنجساله جدید توسعه، توانستیم به موفقیت های چمشگیری دست رسی پیدا کنیم .
امیری خراسانی افزود: بدون تلاش زحمتکشان در هیئت های ورزشی و سمن های جوانان، ما قادر به دست یابی چنین دست آوردی نبودیم، و تعاملی که بین سمن ها، هیئت ها و ادارات کل در سراسر استان وجود داشت ، سبب بدست آمدن این نتایج خوب شد .
امیری خراسانی به بحث درآمدزایی از طریق ماده 88 اشاره کرد و یادآور شد: در این بحث که مربوط به اجاره ی اماکن ورزشی است، 52/3 صدم رشد داشتیم که اتفاقی خجسته بود و از همین طریق توانستیم کمک های خوبی به هیئت های شهرستانی داشته باشیم تا فعالیت هایشان به نحو بهتری پیش رود .
وی با اعلام اینکه در بحث کمک های مالی چه به هیئت های استانی و چه شهرستانی، رشد 5.85 صدمی داشتیم، بیان داشت: شاید به چشم نیاید اما مدارکش موجود است، درصد اعظمی از این کمک های ما به هیئت های شهرستان ها بوده است .
امیری خراسانی یکی دیگر از اتفاقات مثبت سال گذشته را مستندسازی یعنی گرفتن سندهای تک برگ عنوان کرد و گفت: طی 5 سال گذشته چیزی حدود 150 هزار متر مربع سند تک برگ گرفته شد، این در حالیست که تنها در سال 96 توانستیم 148 هزار متر مربع سند تک برگ بگیریم .
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید و سال های آینده بتوانیم این سندسازی را رشد دهیم تا جزو املاک جامعه ورزش شود و عزیزان به نحو احسن استفاده کنند .
امیری خراسانی افزود: در بحث ماده 27 که واگذاری پروژه های نیمه تمام است، طی سال های گذشته هیچ اتفاقی نیفتاد و در سال 96 توانستیم سه پروژه را واگذار کنیم .
وی به بحث روستاها اشاره و تصریح کرد: از سال 93 تا 95، 10 خانه ورزش روستایی راه اندازی شد، این در حالیست که به لطف خداوند و کمک هیئت روستایی عشایری در سال 96 فقط 25 خانه ورزش راه اندازی شد و در سال جدید نیز حداقل 80 باب افتتاح خواهد شد .
امیری خراسانی یکی دیگر از اتفاقات خوب سال گذشته را بحث افزایش کمک خیران دانست و ضمن قدردانی از آنها، یادآور شد: چه در بحث ورزشی ساز و چه ورزشی یار نسبت به برنامه پنجم، رشد 1.44صدمی را داشتیم .
وی با بیان اینکه در قالب برگزاری ورزش ها از دیدگاه همگانی رشد 2.35 صدمی را داشتیم، به ورزش قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این بحث که نتیجه ی زحمات همه ی مسئولان هیئت ها اعم از سرپرستان، رؤسا، دبیران، مربیان، بازیکنان، داوران و غیره رخ داده، بر اساس مدال آوری های برون مرزی رشد 2.67 صدمی را داشتیم و درون مرزی 2.41 صدم، از نظر رشد ورزشکاران سازمان یافته 1.2 دهم ، رشد تأسیس باشگاه های خصوصی هم 1.51 صدم داشته ایم .
امیری خراسانی بیان داشت: ما در حوزه جوانان هم (ازدواج، اوقات فراغت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... ) رشد 2.79 صدمی را داشتیم که همه ی اینها با تلاش شما عزیزان حاصل شده و امیدواریم در سال 97 و سال های آتی رشد چشمگیر بهتری را در تمام عرصه ها داشته باشیم .
وی افزود: با توجه به برگزاری بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018جاکارتا، سال 97 می تواند سال ورزشی خوبی برای استان کرمان باشد .
امیری خراسانی با اعلام اینکه پتانسیل های بالایی را در خیلی از رشته های ورزشی داریم، ابراز امیدواری کرد: با کمک، حمایت، پشتیبانی و همت همه ی هیئت های ورزشی شاهد بیشترین تعداد اعزام و بیشترین مدال آوری در کاروان ورزشی بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018جاکارتا، باشیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/25217/80-باب-خانه-ورزش-روستایی-افتتاح-می-شود
بستن   چاپ