آریا جوان
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی:
فدراسیون‌ها در تامین نیرو برای خانه‌های ورزش روستایی همکاری کنند
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 13:54:49
جوانان نیوز - رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: یک هزار و 400 خانه ورزش روستایی در کشور در حال آماده سازی است که می طلبد فدراسیون ها برای تامین نیروی مربی این خانه ها همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور گفت: یک هزار و 400 خانه ورزش روستایی در کشور در حال آماده سازی است که می طلبد فدراسیون ها برای تامین نیروی مربی این خانه ها همکاری کنند. همچنین 300 خانه ورزش روستایی دیگر نیز مراحل آماده سازی را سپری می کنند که فدراسیون ورزش روستایی در حد بضاعت در اجرای این طرح های ورزش ی مساعدت کرده است.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی برای خانه های ورزش روستایی از جمله تربیت مربی و داور در دستور کار این فدراسیون است، بیان کرد: در این مورد برای تسریع در کار و با توجه به تخصصی بودن موضوع، همکاری و مساعدت سایر فدراسیون های ورزش ی نیاز است که امیدواریم این مهم تحقق پذیرد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور با بیان اینکه توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری در سال جاری مدنظر قرار دارد، خاطرنشان ساخت: تلاش داریم در سال جاری با بهره مندی از منابع مالی در قالب 27صدم درصد سهم بخش ورزش از مالیات بر ارزش افزوده، در راستای توسعه ورزش در مناطق روستایی نسبت به گذشته عملکرد اثربخش تری را به منصه ظهور بگذاریم.
جعفری تصریح کرد: این اقدام علاوه بر ارتقای وضعیت ورزش در محدوده های روستایی، نتایج مهم و مفیدی ازجمله افزایش مشارکت اجتماعی جامعه مخاطب و همچنین مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد را به دنبال دارد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی کشور ادامه داد: تاکنون بالغ بر 700 نوع بازی بومی محلی در قالب دو هزار و 400 نام در کشور شناسایی شده که به دنبال آن هستیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی برخی از این بازی ها را به ثبت جهانی برسانیم.
وی همچنین عملکرد هیات های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طی بازدید از برنامه ها و مسابقات ورزش روستایی جام نوروز در چند استان شاهد استقبال فراوان جوانان و اهالی روستاها بودیم، این نشان می دهد که در این حوزه مدیریت مطلوبی اعمال و از ظرفیت های موجود در روستاها به خوبی بهره گرفته شده است

http://www.javanannews.ir/fa/News/25248/فدراسیون‌ها-در-تامین-نیرو-برای-خانه‌های--ورزش--روستایی-همکاری-کنند
بستن   چاپ