آریا جوان
خادم: بخش خصوصی در حوزه ورزش قهرمانی فعال شود
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 15:52:23
جوانان نیوز - امیررضا خادم روز دوشنبه در حاشیه مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور در شهرستان فیروزه، طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از سیاستهای جدی وزارت ورزش و جوانان حضور پررنگ بخش خصوصی در عرصه ورزش و شرایط نیز برای جذب بخش خصوصی اقتصاد به عنوان حامی ورزش مهیا است. این حضور از یک سو باید با برنامه باشد و از سوی دیگر همراه با انتظارات نامعقول این بخش نباشد.


وی در ادامه به جایگاه مردمی و سابقه تاریخی کشتی چوخه در خراسان اشاره و بیان کرد: امسال با کمک دولت و مجلس و اختصاص ٢٧ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه بخش ورزش ، اعتبارات خوبی به منظور حمایت از ورزش های روستایی و همگانی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اکثر شهرهای خراسان رضوی دارای گود کشتی با چوخه هستند. امسال برای ساماندهی گودهای کشتی با چوخه در سطح کشور برنامه مدونی در نظر گرفته شده است. کشتی با چوخه تاکنون بر ورزش کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور موثر نبوده اما فدراسیون در نظر دارد رشته های مختلف کشتی سنتی را به صورت بین المللی درآورد. کشتی پهلوانی نیز در اولویت قرار دارد و ساماندهی مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی در همین راستا صورت می گیرد.
وی گفت: رشته های کشتی سنتی باید در همه نقاط کشور توسعه یابند و بعد به سمت ملی و بین المللی شدن آنها حرکت کرد.
بیست و دومین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور به مناسبت بیستم فروردین 'روز ملی فناوری هسته ای' با حضور 200 چوخه کار از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، البرز، تهران، مازندران، گرگان، قم و سمنان در روستای گرماب شهرستان فیروزه برپا شده است. این روستا در فاصله 19 کیلومتری جنوب غرب فیروزه قرار دارد. مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/25251/خادم--بخش-خصوصی-در-حوزه--ورزش--قهرمانی-فعال-شود
بستن   چاپ