آریا جوان
سطوتی در دیدار با رئیس فدراسیون کونگ فو:
بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ناشی از فقر فرهنگی است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 15:36:27
جوانان نیوز - جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل فدراسیون کونگ فو، با رضا حیدری، رئیس این فدراسیون، دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، در این دیدار دکتر سطوتی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، ریشه بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی حال حاضر را ناشی از فقر فرهنگی در کشور خواند و مهمترین راه برون رفت از وضعیت فعلی و حرکت به سمت توسعه در کشور را سرمایه گذاری در بخش فرهنگ عنوان کرد.
وی در ادامه به جایگاه ورزش به عنوان یک مقوله فرهنگی اشاره داشته و گفت: ورزش به عنوان یک مقوله فرهنگی، ظرفیت بسیار بالایی برای دستیابی به توسعه فرهنگی است. با همین نگاه، ما به دنبال این هستیم که با برنامه ریزی صحیح و دقیق و از طریق هم افزایی با فدراسیون های ورزشی در جهت ارتقای فرهنگ ملی، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و همچنین ارتقای فرهنگ حرفه ای در ورزش ، بهره ببریم.
سطوتی در بخش دیگری از صحبت های خود ورزش های رزمی را ورزش های توام با روح معنویت و اخلاق خواند و ادامه داد: ورزش های رزمی گرایش ها و خلقیات معنوی و اخلاقی را در دل خود همراه دارند که در بستر آن فعالیت های فرهنگی تاثیر بیشتری بر جامعه می تواند داشته باشد که این موضوع به عنوان یک ظرفیت ملی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در خصوص کارهای انجام شده در راستای برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی ورزش در دفتر امور فرهنگی گفت: شاخص های ارزشیابی عملکرد فدراسیون های ورزشی ، با همفکری مسئولین فرهنگی فدراسیون ها احصاء شده و به زودی ابلاغ خواهد شد. در همین راستا نشست ها و برنامه های آموزشی در موضوعات پیوست نگاری فرهنگی و سیاست گذاری برنامه ریزی فرهنگی حوزه ورزش نیز همچون سال گذشته ادامه خواهند یافت.
در ادامه جلسه رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ فو هم با اشاره به اهمیت توجه به نگاه فرهنگی در بخش ورزش ، اهمیت بخشیدن به مباحث اعتقادی، مذهبی و سنتی را از رئوس فعالیت های فرهنگی در ورزش خواند و بیان داشت که این نگاه باید در تمام رشته های ورزشی تعمیم یابد.
وی رشته ورزشی کونگ فو را از رشته های ورزشی پر طرفدار خواند و گفت: گستردگی جامعه مخاطبین این ورزش ظرفیت بسیار خوبی است که با دقت عمل و برنامه ریزی درست می توان از آن در انجام برنامه های فرهنگی موثر، بهره برد.
حیدری در پایان بیان داشت: باعث امیدواری است که در حوزه مدیریت فرهنگ فعالیتهایی در حال انجام است که می تواند به پرورش جامعه ورزشی فرهنگ مدار و اخلاق محور کمک کند و ما هم به سهم خود، در کنار مدیران فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را در مهم خواهیم کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/26318/بسیاری-از-معضلات-اقتصادی-و-اجتماعی-جامعه-ناشی-از-فقر-فرهنگی-است
بستن   چاپ