آریا جوان
برای عنوان چهارم تا هفتم در جاکارتا رقابت نزدیکی خواهیم داشت/ اجازه نمی‌دهیم که دست فدراسیون‌ها خالی باشد
داورزنی: وزارت ورزش و جوانان هیچگونه مشکلی با فدراسیون کشتی نداشته و ندارد/ وزارت ورزش تمام قد در کنار فدراسیون فوتبال ایستاده
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 17:05:29
جوانان نیوز - معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی گفت: وزارت ورزش تمام قد در کنار فدراسیون فوتبال ایستاده تا این تیم با آمادگی کامل به جام جهانی برود.


فارس به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بعد از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: جلسه قبلی مجمع، مجمع انتخابات فدراسیون بود و امروز مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد. طبیعی بود که فدراسیون برنامه‌های خود را اعلام کند و به تصویب مجمع هم رسید. اقدامات سال 95 و 96 را به تأیید مجمع رسید.
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: در مجمع امروز اعم فعالیت‌های سال 97 به سمع و نظر مجمع رسید. مجمع بسیار خوب بود، خوشبختانه فدراسیون جانبازان و معلولین یک الگوی بهینه مدیریت است و برای خیلی‌ از فدراسیون‌ها الگو است. این روحیه ایثار، تلاش و فداکاری که در مجمع جانبازان است سبب این شده که اقدامات خوبی صورت بگیرد. شاهد رشد این هستیم که جانبازان و معلولین ما این قشر عزیز در کشور توجه و حمایت‌ شدند و این روند امیدواریم بیشتر شود. ان‌شاءالله با همیاری و کمک مجموع دوستان کمیته پارالمپیک، فدراسیون و دوستان شاهد روزهای بهتری برای این دوستان باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال خادم پس از بازگشت بیانیه‌ای را اعلام کرد و مدعی شده مشکلات حل نشده است، گفت: تلاش وزارت ورزش و جوانان این بود و هست که فضای عمومی مجموعه فدراسیون‌ها دور از حاشیه باشد تا بتوانیم برنامه همه فدراسیون‌ها را مورد حمایت قرار بدهیم چون مردم از ما انتظار دارند کارمان را به نحو احسن انجام دهیم مردم انتظار دارند در میادین جهانی و رویدادهای مختلف نتیجه بگیریم، طبیعی است اتفاقاتی که رخ می‌دهد را با تدبیر حل کرد. نباید این احساس ناامیدی به وجود بیاید.
وی در ادامه گفت: دوستان ما در فدراسیون تلاش زیادی کردند. وزارت ورزش و جوانان و مجموعه وزارت هیچگونه مشکلی با فدراسیون کشتی نداشته و ندارد وظیفه ما حمایت بوده که فدراسیون برنامه‌هایی که دارد را جامه عمل بپوشاند. از طرفی مجامعی که برگزار شد. وزارت ورزش و جوانان تمام سعی‌اش این بود که فضای کشتی و همه برنامه‌ها عملیاتی و اجرایی شود. مردم از کشتی انتظار دارند، مردم انتظار ندارند دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی خودشان حاشیه داشته باشند. مردم انتظار دارند هر کسی وظیفه خود را انجام دهد، اتفاقی که افتاده این است که حمایت جدی بوده از کشتی و تا الان این حمایت بوده است. البته در بین نیازها و شرایط مطلوب آنچه در بضاعت وزارت ورزش و جوانان بوده است، فاصله زیادی وجود دارد.
وی افزود: فدراسیون‌ها و وزارت ورزش یک خانواده هستند و هر اتفاقی که رخ دهد، متولی اصلی و پاسخگوی اول باید وزارت ورزش باشد. نباید اینها را از هم جدا کرد، چون این کار اصلاً منطقی نیست. مردم از وزارت ورزش انتظار دارند که رشته‌های مختلف در مسابقات پیش‌رو نتایج خوب بگیرند. ما 50 رشته داریم که برخی از آنها از اولویت‌های مردم است و انتظارات مردم از آنها بالا است. مردم ما می‌خواهند نمایندگان ایران در مسابقات جاکارتا و المپیک بدرخشند.
داورزنی خاطرنشان کرد: تلاش وزارتخانه این است که فدراسیون‌ها بتوانند برنامه‌های خود را به صورت کامل اجرا کنند ما منابعی داریم و براساس آن از فدراسیون‌ها حمایت می‌کنیم. وزارت ورزش در این زمینه کارنامه قابل قبولی دارد مخصوصاً در کشتی آنچه در توان ما بوده انجام داده‌ایم. تلاش ما این است که آنچه رشته‌های مختلف نیاز دارند، فراهم کنیم تا آنها بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند. مردم ما می‌خواهند فوتبال ایران در جام جهانی و والیبال در لیگ جهانی مقتدرانه حاضر شود و این شرایط برای کشتی هم وجود دارد.
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی گفت: ایجاد برخی حواشی و شرایط نامطلوب روند کار را سخت می‌کند. به اندازه کافی دشمنان ما برای‌مان محدودیت و سختی ایجاد می‌کنند با این شرایط بهتر است خودمان با هم متحد باشیم و انسجام داشته باشیم. مگر همه ما برای یک هدف تلاش نمی‌کنیم؟ باید کاری کنیم تا به انتظارات مردم جامه عمل بپوشانیم.
داورزنی در خصوص پیش‌بینی‌اش از بازی‌های جاکارتا عنوان کرد: رکورد ما چهارمی و پنجمی است اما در این دوره همه به دنبال بهترین سکو هستیم اما معمولاً در این گونه مسابقات شرایط وجود دارد که میزبان می‌خواهد از شرایط موجود به سود خود استفاده کند. برای مثال در برخی رشته‌ها و برخی اوزان تغییراتی ایجاد می‌کنند که به سود خودشان باشد.
وی ادامه داد: فاصله بین سه تیم برتر و تیم‌های چهارم تا هفتم تقریباً مشخص است. کشورهایی مانند ایران، قزاقستان، میزبان و... رقابت نزدیکی با هم دارند. در این دوره اندونزی میزبان است و مردم باید بدانند که شرایط ما با خیلی از کشورها برابر نیست. ما در خیلی از رشته‌ها نماینده بانوان نداریم و البته نباید هم داشته باشیم. برخی رشته‌ها را وارد مسابقات می‌کنند که بخش بانوان هم دارد و در نهایت با مدال همان رشته در بخش بانوان رنکینگ‌شان را بالا می‌برند.
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی اظهار داشت: ما رقابت نزدیکی خواهیم داشت با دو کشور دیگر برای عنوان چهارم تا هفتم؛ به همین دلیل بسیار باید تلاش کنیم و با قدرت و آمادگی کامل به مسابقات اعزام شویم. استراتژی که دوستان دنبال می‌کنند اعزام یک کاروان کیفی است ضمن اینکه انتظارات هم باید مدیریت شود. نگاه کلی ما براساس اولویت‌ها است. وزارت ورزش تمام قد در کنار فدراسیون فوتبال ایستاده تا این تیم با آمادگی کامل به جام جهانی برود. برای کاروان بازی‌های آسیایی هم تعامل خوبی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها وجود دارد. سیاست ما حمایت از اهداف فدراسیون‌ها است. نباید فدراسیونی داشته باشیم که به دلیل محدودیت مالی برنامه‌هایش را لغو کند. در برخی رشته‌ها مانند والیبال دو تیم داریم که تقسیم می‌شوند. در مجموع فکر می‌کنم بتوانیم یک کاروان کیفی را به مسابقات اعزام کنیم. به احتمال فراوان تا پایان فروردین‌ماه با کمک سایر مسئولان اجازه نمی‌دهیم که دست فدراسیون‌ها خالی باشد و شرایطی ایجاد می‌کنیم که بتوانند اهداف خود را به خوبی اجرا کنند.
داورزنی در پاسخ به این سؤال که انتخابات ریاست فدراسیون تیروکمان چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: طبیعی است که ما در برگزاری مجامع تلاش‌ کنیم که در کوتاه‌ترین زمان مجمع برگزار شود. ثبت‌نام‌ها تمام شده، فرایند صلاحیت‌ها انجام می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا شعبانی بهار در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر، گفت: شعبانی بهار در انتخابات ثبت‌نام کرده و اینکه هست، نیست، می‌ماند یا خیر و همه کاندیدها با همین شرایط هستند و این موضوع برمی‌گردد به روز مجمع که کدامیک از بزرگواران در روز مجمع شرکت کنند. همه ثبت‌نام‌کننده‌ها برای ما قابل احترام هستند. اینکه ما پیش‌بینی کنیم چه کسی هست و نیست، جز گمانه‌زنی چیزی دیگری نیست.

http://www.javanannews.ir/fa/News/26331/داورزنی--وزارت-ورزش-و-جوانان-هیچگونه-مشکلی-با-فدراسیون-کشتی-نداشته-و-ندارد--وزارت-ورزش-تمام-قد-در-کنار-فدراسیون-فوتبال-ایستاده
بستن   چاپ