آریا جوان
تهران میزبان دانشمندان 4 کشور جهان
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 10:38:35
جوانان نیوز -

قائم مقام وزیر علوم از حضور نمایندگان دانشگاه های سوئیس، سوئد، فرانسه و افغانستان هفته دوم اردیبهشت ماه 97 در تهران خبر داد.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سالار املی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در یادداشتی آورده است : در حالی که برخی دیپلمات های غربی و منطقه ای بر طبل خشونت وناامنی می کوبند؛ دانشمندان، دانشگاهی ان و نخبگان کشورهای مختلف، تهران را محل گفتگو، برنامه ریزی و تلاش برای توسعه پایدار کشورها و تبادل دانش به حساب می آورند.
هم اکنون 13 نماینده دانشگاه‌های بزرگ کشور سوئد از جمله دانشگاههای مالمو، لوند، لینه یوس، هالمستاد، فتی چالمرز، انستیتو سلطنتی سوئد و...در ایران به سر می برند تا ضمن بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، نقشه راه همکاری های علمی را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهایی کنند.
اول اردیبهشت 1397، وزیر تعلیمات عالیه و معاونان وی از افغانستان و روسای دانشگاه‌های کابل و هرات وارد تهران می شوند تا با غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ولایتی، بحث و گفت و گو داشته و روند تربیت نیروی انسانی از کشور افغانستان را در ایران مرور کنند.
رئیس آژانس فرانکو فونی فرانسه میهمان بعدی وزارت علوم است که این موسسه با 60 کشور دنیا همکاری داشته و توسعه زبان فرانسه و همکاری های علمی را مدنظر دارد. وی و تیم همراه در سوم اردیبهشت ماه وارد تهران می شوند.
بالاترین مقام دانشگاهی کشور سوئیس به همراه روسای دانشگاه‌های بزرگ این کشور در هفته دوم اردیبهشت ماه در تهران خواهند بود تا نقشه راه همکاری های علمی دانشگاهی دو کشور را طراحی کنند.
این مقام سوئیسی که مسئولیت آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس را برعهده دارد، اولین بار است که در این سطح به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.
درسال 1396 نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر هفته میزبان 11 هیات خارجی در سطوح دانشگاهی ، روسای دانشگاهها و یا سیاستگذاران علمی کشورهای مختلف بود.
در این سال، 2140 نفر از محققان، روسای دانشگاهها و مسئولان وزرای کشورهای مختلف به ایران آمدند که حاصل آن تبادل صدها دانش فنی و یا برنامه ریزی نقشه راه همکاری های دوجانبه بوده است و 421 طرح تحقیقاتی دانشگاهی تایید و مراحل اجرایی آنها آغاز شده است.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/27383/تهران-میزبان-دانشمندان-4-کشور-جهان
بستن   چاپ