آریا جوان
مدیر کل ورزش و جوانان فارس : سازمان‌های مردم‌نهاد برای حمایت از کالای ایرانی پیش‌قدم شوند
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 12:29:17
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در حمایت از خرید کالای ایرانی باید از راه‌کارهای فرهنگی بهره جست.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس ،حیدر علی کامیاب با اشاره به نام‌گذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری افزود: نخستین قدم در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی این است که باکار فرهنگی، تبلیغات و آماده‌سازی فکر و رفتار نوجوان و حتی کودکان بهره جست و از تأثیر رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب برای اصلاح رفتار اجتماعی استفاده کرد.
وی حمایت از تولید کالای داخلی را زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات درزمینهٔ اشتغال جوانان دانست و افزود: آموزش‌وپرورش، وزارت ارشاد، صداوسیما، دستگاه‌های آموزش عالی، مطبوعات و... می‌توانند نقش مهم و ارزنده خود را در این راه ایفا کنند تا ایرانی باافتخار از کالای ایرانی استفاده کند و بداند که استفاده از کالای داخلی باعث رونق بازار کسب‌وکار در کشور می‌شود.
کامیاب ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را ظرفیتی بزرگ و قابل‌اعتماد برای کشور عنوان کرد و با اشاره به فعالیت گسترده جوانان در این سازمان‌ها خواستار پیش‌قدم شدن این کلونی‌های جمعیتی در حمایت از تولید کالای ایرانی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان تشکیل کمپین‌های حمایت از تولید کالای داخلی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی در این زمینه عنوان کرد.
وی درعین‌حال بابیان اینکه این روزها بیکاری مسئله اول کشور است که به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین دغدغه و مشکل داخلی کشور تبدیل‌شده است افزود: هر ایرانی باید تلاش کند تا سنگی از پیش پای بیکاری جوانان بردارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به حمایت اداره کل متبوعش از تولیدات داخلی افزود: خرید البسه‌های ورزشی تولیدشده در استان فارس در سال 96 باعث شد تا ضمن رونق گرفتن کسب‌وکار این تولیدکنندگان زمینه صادرات بخش عمده‌ای از تولید یکی از این تولیدکنندگان به خارج از کشور نیز فراهم شود.
کامیاب حمایت از تولید کالای داخلی را پاسداری از اقتصاد ملی دانست و افزود: همه باید بدانند که راه اصولی مبارزه با مصرف بی‌رویه کالاهای خارجی و مقابله صحیح با بحران‌های بیکاری، مصرف کالای داخلی است که اشتغال فرزندانمان و از بین رفتن بیکاران جامعه را تضمین می‌کند.
وی بابیان اینکه تهدیدات اقتصادی یکی از مسائلی است که امروز منافع ملی را تهدید می‌کند ادامه داد: ازاین‌رو یکی از راه‌های دفاع از کیان کشور، حمایت از تولید کالای ایرانی است.
کامیاب در پایان با تأکید بر لزوم کار فرهنگی برای ترغیب مردم جهت استفاده از کالای ایرانی ابراز امیدواری کرد که این حمایت زمینه‌ساز بهبود کیفیت کالای های داخلی و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی کشور شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27459/مدیر-کل-ورزش-و-جوانان-فارس---سازمان‌های-مردم‌نهاد-برای-حمایت-از-کالای-ایرانی-پیش‌قدم-شوند
بستن   چاپ