آریا جوان
با پیوند ورزش و صنعت:
اولین جلیقه نجات کامل ایرانی در چهارمحال و بختیاری تولید شد
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 14:50:59
جوانان نیوز - مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: اولین نمونه های ایرانی جلیقه نجات با همکاری باشگاه های نجات غریق استان با تولید کنندگان در شهرکرد تولید و اکنون مراحل پایانی خود را برای تست های ایمنی و دریافت مجوز طی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، حمید کریمی افزود: جلیقه های نجات فعلی که در بازار وجود دارند، بعضا از محصولات خارج از کشور بوده و از استاندارد مناسبی نیز در تولید بهره نبرده اند.
کریمی با اشاره به وجود 27 باشگاه قایقرانی در این استان اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد و اعلام نیاز باشگاه های قایقرانی استان و استفاده از توان یکی از کارگاه های تولیدی شهرکرد، جلیقه های نجات کاملا ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا تولید و در حال طی کردن مراحل تست پایانی خود در زمینه ایمنی و استقامت در این استان است.
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به نام حمایت از تولید ایرانی اضافه کرد: دکترسلطانی فر، وزیر محترم ورزش و جوانان نیز بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی با توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی تاکید و بر همین اساس این اداره کل برای تحقق این امر در حال تدوین سیاست های سال 97 خود با هدف حمایت از محصولات ایرانی و بومی است.
کریمی در ادامه از پیگیری دریافت مجوز تولید انبوه و مکاتبه با فدراسیون های مربوطه برای حمایت از این جلیقه های نجات خبر داد و اظهار امید واری کرد که به زودی شاهد راه اندازی خط تولیدی این محصول با اشتغالزایی برای 30 جوان چهارمحال و بختیاری باشیم.
به گفته مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، جلیقه های نجات وارداتی به کشور بین یک تا سه ملیون و پانصد هزار ریال قیمت و حداکثر کارآیی 6 ماهه هستند در حالیکه جلیقه های نجات تولید این استان بین ششصد هزار ریال تا یک ملیون ریال قیمت و حداقل 2 سال استقامت در شرایط آبی را دارند.
گفتنی است با توجه به کیفیت بالای این محصول، در صورت تولید انبوه این کالا و دریافت مجوز صادرات، علاوه بر اشتغال 30 جوان، 60 هزار دلار نیز ارزآوری برای کشورمان خواهد داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27466/اولین-جلیقه-نجات-کامل-ایرانی-در-چهارمحال-و-بختیاری-تولید-شد
بستن   چاپ