آریا جوان
حضور دکتر سلطانی فر در اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری کشورهای اسلامی
وزیر ورزش و جوانان :درحوزه جوانان به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده ایم /تجارب خود را به سایر کشورها انتقال خواهیم داد
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 11:59:31
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان صبح روز چهارشنبه هنگام ورود به باکو در جمع حاضران سیاست های این وزارتخانه در حوزه جوانان را رسیدگی به مسائل و مشکلات این قشر اعلام کرد و افزود : برای تحقق این مهم سازمان های مردمی را توانمند و زمینه های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج آنها را فراهم کرده ایم.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فرکه برای شرکت در چهارمین اجلاس وزرای جوانان و ورزش سازمان همکاری کشورهای اسلامی، به جمهوری آذربایجان سفر کرده است ، اظهار داشت : درمدت دو روز حضور در اجلاس ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی ، تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش و جوانان را به کشورهای اسلامی منتقل می کنیم .
وی در ادامه با بیان اینکه ایران ، در سال های اخیر بویژه در بخش جوانان و ورزش دستاوردهای بسیار خوبی داشته است به نتایجی که در عرصه های مختلف ورزش ی توسط جوانان مان به دست آمده اشاره کرد .
وزیر ورزش و جوانان در این رابطه با مورد توجه قرار دادن نتایجی که جوانان ورزش کار کشورمان در رشته های مختلف ورزش ی در سطح آسیا و جهان کسب کرده اند، به برنامه های توسعه ای این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی نیز اشاره کرد .
او توضیح داد: در حوزه عمومی سازی ورزش در طول چهار سال گذشته به نتایج خوبی دست پیدا کرده ایم که زمینه ارتقاء سلامت جسمی و روحی جامعه فراهم شده است .
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش همچنین به برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان اشاره کرد و با مثبت توصیف کردن روند اجرایی طرحها در این خصوص گسترش سازمان های مردم نهاد مرتبط با جوانان را یکی از این اتفاقات عنوان کرد .
او توضیح داد که تعداد سازمانهای مردم نهاد مرتبط با جوانان که در سال 1392 کمتر از 100 مورد بود این تعداد در سال 1396 به حدود 2 هزار سازمان رسیده است .
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : این درحالی است هم اکنون در حدود 100 شهر، خانه جوانان راه اندازی کرده ایم که محل تجمع ، بحث و تبادل نظر و همکاری های بخش های مختلف جوانان است .
سلطانی فر، همچنین با تاکید براینکه سیاست های دولت در رابطه با جوانان رسیدگی به مسائل و مشکلات آنهاست،افزود :برای دستیابی به این مهم ، سازمان های مردمی را توانمند و زمینه های اشتغال جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج آنها را فراهم کرده ایم .
او گفت : همیچنین برای استحکام بنیاد خانواده نیز پیش بینی های لازم را اندیشیده و اقدامات لازم صورت گرفته است .
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که تجربیات ایران در حوزه جوانان در این اجلاس مطرح خواهیم کرد اظهار داشت : این نشست فرصتی است که با حضور وزیر ان ورزش و جوانان کشورهای اسلامی بتوانیم با بحث و تبادل نظر داشته باشیم .
وی با اشاره به میزبانی جوانان کشورهای اسلامی در سال 2017 در ایران توضیح داد : شهر شیراز پایتخت جوانان کشورهای اسلامی بود و در این سال ما برنامه های متنوع و متعدد در سطح استان و کشور توانستیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کرده و تجربیات خود را هم منتقل کردیم .
وی دیدار با چند وزیر ورزش و جوانان کشورهای مختلف را از جمله برنامه های خود دراین سفر اعلام کرد و گفت:در نظر داریم با بحث وتبادل نظر زمینه همکاری مشترک و گسترده را با کشورهای اسلامی فراهم کنیم .
چهارمین اجلاس وزیر ان ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی امروز با حضور وزیر ان کشورهای عضو این سازمان در باکو آغازمی شود و تا فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27492/وزیر---ورزش--و-جوانان---درحوزه--جوانان--به-دستاوردهای-خوبی-دست-پیدا-کرده-ایم--تجارب-خود-را-به-سایر-کشورها-انتقال-خواهیم-داد
بستن   چاپ