آریا جوان
با حضور در فدراسیون کوهنوردی
مدیرکل دفتر امور فرهنگی: در حوزه مدیریت فرهنگی در کشور باید به تولید فکر، اندیشه و روش های نوین در توسعه فرهنگی پرداخته شود
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 15:49:39
جوانان نیوز - جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی ، پیرامون موضوع فرهنگ در ورزش دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سطوتی با اشاره به حضور روحانیون در بخش های مختلف ورزش ، این حضور را قدم موثری به سمت توسعه فرهنگ ورزش خواند و گفت: حضور روحانیون در بخش های مختلف ورزش ، ظرفیت بسیار خوبی در زمینه ارتقای وضعیت فرهنگ در ورزش و همچنین فرهنگ ورزش کردن در میان جامعه روحانیون کشور، در حوزه های مختلف است.
ایشان در این گفتگو مقوله فرهنگ را در رأس موضوعات کشور معرفی کرده و نقش مدیریت در این حوزه را نقش کلیدی و تعیین کننده دانست.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت در کشور باید بیش از نگاه به توسعه ساختارها و ساز و کارهای اجرایی، به تولید فکر، اندیشه و روش های نوین در توسعه فرهنگی پرداخته شود تا بتوان به وضعیت مطلوب در این حوزه دست یافت.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، به نقش فدراسیون های ورزش ی در بحث توسعه فرهنگ در ورزش نیز اشاره کرده و ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی فدراسیون کوهنوردی بیان داشت: باید تلاش کرد که ارزش ها به وسیله ورزش در جامعه ترویج شود که در این راستا، هر فدراسیون متناسب با جامعه هدف و مخاطبین خود می تواند در مسیر ترویج فرهنگ و در نتیجه توسعه یافتگی فرهنگی کشور گام بردارد.
سطوتی در بخش آخر صحبت های خود به این نکته اشاره داشت که سازمان های مردم نهاد و مشارکت بخش خصوصی به عنوان یک ظرفیت بسیار حائز اهمیت بوده که باید با مدیریت صحیح از انرژی بالای آنها در مسیر ترویج ارزش های فرهنگی بهره برداریم.
در این دیدار رئیس فدراسیون کوهنوردی هم بر اهمیت موضوع فرهنگ در ورزش تاکید کرده و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مدیران و برنامه ریزان فرهنگی باید با شناخت و علم به مقولات فرهنگی در این مسیر قدم بگذارند تا فعالیت آنها اثربخش باشد.
رضا زارعی در ادامه موضوع محیط زیست را از مهمترین دغدغه های این فدراسیون در سال 96 معرفی کرده و از ادامه اجرای برنامه های این حوزه در اسل جدید خبر داد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فضای مجازی هم اشاره ای داشته و گفت: فضای مجازی و نرم افزارهای موجود و در دسترس از جمله موقعیت ها و فرصت هایی است که با مدیریت هوشمندانه می توان در مسیر توسعه فرهنگ از آنها بهره برد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27586/مدیرکل-دفتر-امور-فرهنگی--در-حوزه-مدیریت-فرهنگی-در-کشور-باید-به-تولید-فکر،-اندیشه-و-روش-های-نوین-در-توسعه-فرهنگی-پرداخته-شود
بستن   چاپ