آریا جوان
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری:
وزارت ورزش و جوانان پیشگام در همکاری با مرکز ملی پایش محیط مجوزهای کسب و کار کشور
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 15:50:19
جوانان نیوز - سید امیر حسین مطلبی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان گفت: ظرفیت های مرکز ملی پایش محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و امور دارایی به منظور اصلاح فرآیندهای میان دستگاهی منجر به صدور مجوز در وزارت ورزش و جوانان شناسایی و اقدامات اجرایی آغاز شد. اصلاح فرآیند صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری از باشگاه های ورزش ی در اولویت اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، سید امیرحسین مطلبی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان از نشستی مشترک با مهندس فیروزی دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور خبر داد و افزود: این نشست به منظور بررسی وضعیت وزارت ورزش و جوانان در حوزه مجوزهای کسب و کار، آگاهی از اقدامات انجام شده در وزارت اقتصاد و امور دارایی در این خصوص و اقدامات قابل انجام از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات در توضیح ماموریت مورد نظر مرکز پایش محیط کسب و کار کشور به نقل از دبیر این مرکز اشاره کرد: باتوجه به اینکه هیچ اطلاعی از عناوین و تعداد مجوزهایی که در کشور صادر می‌شد وجود نداشت، هیأت مقررات زدایی این موضوع را ابتدا در دستورکار خود قرار داد که تا پایان سال 93، 2080 مجوز توسط مرکز پایش شناسایی و تعداد این مجوزها به 1570 مجوز کاهش داده شده است. در نتیجه بررسی های بعمل آمده نقشه ملی استعلام مجوزهای کشور طراحی شده و 4 سامانه مرتبط با این موضوع شامل سامانه‌های سام (سامانه اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور)، دادور (سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز کسب وکار)، یاور(مرکز تماس فوریت‌های محیط کسب وکار) و نما(پایگاه اطلاعات مجوزها واستعلامات کشور) در دست راه اندازی می باشد و بخش هایی از آنها به بهره برداری رسیده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات که به همراه معاون آمار و فناوری اطلاعات مرکز در این جلسه حضور یافته بود از تمایل وزارت ورزش و جوانان در همکاری با پروژه های ملی توسعه دولت الکترونیک خبر داد و گفت: مجوز تاسیس و بهره برداری از باشگاه های ورزش ی مهمترین مجوز صادره کسب و کار در وزارت ورزش و جوانان می باشد که دارای بیشترین تعداد متقاضی است، لذا اصلاح فرآیند کاری مربوطه و الکترونیکی نمودن استعلامات میان دستگاهی آن در اولویت اجرایی این مرکز قرار گرفته است.
نشست مذکور در اواخر فروردین ماه سال جاری و در محل معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی کشور برگزار، و نشست کارشناسی بررسی جزئیات راهکارهای قابل اجرا به سرپرستی معاون آمار و فناوری اطلاعات مرکز متعاقبا در اول اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل شد.
با این اقدام عملیات اجرایی اتصال به سامانه مرکز ملی پایش مجوزهای کسب و کار کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/27723/وزارت--ورزش--و--جوانان--پیشگام-در-همکاری-با-مرکز-ملی-پایش-محیط-مجوزهای-کسب-و-کار-کشور
بستن   چاپ