آریا جوان
در دیدار وزیر ورزش و جوانان با رییس شورای المپیک آسیا مطرح شد؛
پیشنهاد تشکیل فدراسیون ورزش زنان کشورهای اسلامی توسط دکتر سلطانی فر/ شیخ احمد: آماده هر گونه همکاری با ایران هستیم
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 08:44:41
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رییس شورای المپیک آسیا، با مطرح کردن پیشنهاد تشکیل فدراسیون ورزش زنان کشورهای اسلامی، گفت: چنانچه این رقابت‌ها با توجه به عقاید کشورهای اسلامی برگزار شود می تواند به توسعه ورزش زنان مسلمان کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در دیدار با شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا که امشب برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی میان این وزارتخانه با کمیته ملی المپیک وجود دارد و این می‌تواند به توسعه ورزش در حوزه ورزش قهرمانی بسیار کمک کند.
وی برنامه توسعه ای دولت در حوزه ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق برنامه ها از تمامی دستگاه‌ها برای توسعه ورزش بهره می گیریم.
و با بیان اینکه یکی از برنامه های ما بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توانیم از امکانات آنها برای سرمایه گذاری در این حوزه بهره بگیریم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باور ما توسعه ورزش همگانی و حضور گسترده بانوان در عرصه های مختلف ورزشی است که برای اجرایی کردن این مهم مطابق برنامه در نظر داریم با فرصت سازی برای حضور زنان در رویدادهای مهم بین المللی، زمینه را برای پرداختن تمامی اقشار به ورزش مهیا کنیم.
وی افزود: تمام تلاش ما این است که با توجه به برنامه ها، اهداف و سیاست‌های کمیته بین المللی المپیک، آنها را مورد توجه قرار بدهیم چرا که معتقدیم تمام این برنامه ها برای نزدیکی، صلح و‌ دوستی بین ملتها وضع شده است. باورمان این است شما و مجموعه شورای المپیک آسیا هم در این مسیر حرکت می کنید و در این مدت بسیار موفق عمل کرده‌اید
وزیر ورزش و جوانان بر اهمیت نقش ورزش در نزدیکی بین ملتها تاکید کرد و گفت: براین باور هستیم که به وسیله ورزش می توانیم بسیاری از منازعات سیاسی را هم رفع کنیم.
وی تصریح کرد: انتظارات این است که از این ابزار و از قدرت ورزشی در رفع منازعاتی که هم اکنون در سوریه، یمن و میانمار است بهره بگیریم. بی تردید تمام مباحث و سیاست گذاری هایی که در iocو coa تدوین شده، می تواند در گسترش صلح و‌ دوستی بسیار کمک کننده باشد.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: در حوزه ورزش نیز در جمهوری اسلامی ایران توسعه ورزش قهرمانی، حقوق ورزشکاران ، دوپینگ و...به طور جدی پیگیری می شود.
شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا نیز در دیدار خطاب به دکتر سلطانی فر گفت: از وقتی حضرتعالی به عنوان وزیر در حوزه ورزش و جوانان ایران فعال هستید بسیاری از مسائل بین شما و کمیته ملی المپیک حل شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط ورزش ایران ثبات بسیار خوبی دارد، افزود: من از این بابت بسیار خوشحالم و نکته جالب این است در دیدار ی که با آقای صالحی امیری داشتم وی ضمن حمایت از شما تعامل و همکاری وزارت ورزش با کمیته ملی المپیک را مورد توجه قرار داد و از شما به عنوان دوست و برادر یاد کرد.
شیخ احمد این تعامل بین مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را بسیار سازنده دانست و افزود: با این رویکرد، آینده بسیار خوب و درخشانی پیش روی ورزش ایران است و هم اکنون به این باور رسیده ام که دو بخش ورزش ایران با یک زبان صحبت می کنند به همین دلیل ما هم از برنامه های شما حمایت می کنیم.
او در خصوص اظهارات وزیر ورزش و جوانان در خصوص بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی، این اقدام را در هدایت سرمایه ها برای توسعه ورزش بسیار مفید دانست و گفت: به این وسیله شما می توانید نیازهای ورزشی تان را رفع کنید و بودجه دولت نیز در بخش دیگری سرمایه گذاری می شود.
رییس شورای المپیک آسیا گفت: در خصوص کشورهایی چون یمن، میانمار و سوریه جای نگرانی وجود ندارد این وظیفه ماست که از ورزش چنین کشورهایی حمایت کنیم و همانطور که مشاهده کرده اید در تمامی رویدادها ورزشکاران این کشورها حضور داشته اند
وی با بیان این که هدف ما توسعه ورزش در آسیا و جهان است، افزود: به هیچ عنوان در پی مباحث سیاسی نیستیم و در هر شرایطی از جوانان و ورزشکاران حمایت می کنیم.
او گفت و گوهای خود با مسئولان کمیته ملی المپیک را بسیار موثر برای همکاری های مشترک دانست و در ادامه به میزبانی بازی های آسیایی توسط ایران اشاره کرد و از اصفهان به عنوان شهری استثنایی نام برد.
شیخ احمد اعلام کرد: شورای المپیک آسیا آماده هرگونه همکاری با ایران برای برگزاری رویدادهای ورزشی است.
وی به پیشنهاد صالحی امیری برای میزبانی ایران با هدف برگزاری اجلاس هیات اجرایی شورای آسیا اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند در روابط ایران با شورای المپیک آسیا بسیار موثر باشد.
رییس شورای المپیک آسیا گفت: ما به ظرفیت‌های ایران واقف هستیم و می دانیم شرایط برای میزبانی ها در کشور شما مهیا است. در جریان حضور ایران در بازی های آسیایی هستیم و می دانیم با کاروانی بزرگ و ورزشکاران بسیار خوبی در این رویداد حضور خواهد یافت.
در ادامه دکتر سلطانی فر از دکتر صالحی امیری به عنوان انسانی اندیشمند و مدیری توانمند یاد کرد و گفت: حضور ایشان ارتباط نزدیکی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد کرد و همین مسأله می
تواند زمینه توسعه ورزش را در ایران مهیا کند.
وی اظهار داشت: در مورد پیشنهاد میزبانی که دکتر صالحی امیری مطرح کرد، معتقدم پیشنهاد بسیار خوبی است و ما آماده هر گونه همکاری هستیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما پس از برجام و بر طرف شدن تحریم‌ها در مورد میزبانی ها و برگزاری مسابقات اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب قوانین oca برگزار کننده باشیم. در جاکارتا هم با یک کاروان کامل در رشته های مختلف با بررسی های کارشناسی که انجام دادیم شرکت می کنیم تا بتوانیم بسیار قدرتمندانه در این رویداد ورزشی حضور پیدا کنیم.
وی با تشکر از شیخ احمد برای حضور در ایران گفت: حتما این سفر شما به تعامل هر چه بیشتر ایران و شورای المپیک آسیا کمک می کند و ما بسیار دوست داریم شما بیشتر به ایران سفر کنید و به ما کمک کنید تا بتوانیم در کنفدراسیون‌های آسیایی کرسی های بیشتری کسب کنیم.
بحث میزبانی ایران برای تشکیل نشست هیات رییسه شورای المپیک آسیا بسیار خوب بود و پیشنهاد می کنم در جزیره کیش بخش اداری آن تشکیل شود
دکتر سلطانی فر در ادامه پیشنهاد تشکیل فدراسیون ورزش زنان کشورهای اسلامی را مطرح کرد و گفت: هم اکنون مسابقات کشورهای اسلامی برگزار می شود اما در حوزه زنان رقابت‌ها بدون رعایت ملاحظات اسلامی و فرهنگی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: چنانچه این رقابت‌ها با توجه به عقاید کشورهای اسلامی برگزار شود می تواند به توسعه ورزش زنان مسلمان کمک کند.
شیخ احمد نیز در ادامه این نشست گفت: این آخرین دیدار ما نخواهد بود، ایران عضو ‌و همکار aca است و این همکاری ادامه خواهد یافت.
وی عنوان کرد: بسیار خوشحالم با ثباتی که در ورزش ایران و کمیته ملی المپیک ایجاد شده، فضا برای رشد ورزش در ابعاد مختلف مهیا شده است.
رییس شورای المپیک آسیا اظهار داشت: ما پیش از این هم به ایران کمک کرده ایم و این حمایت‌ها ادامه خواهد یافت.
وی همچنین در خصوص مسابقات زنان کشورهای اسلامی نیز گفت: آماده هر گونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم چرا که زنان در رشته‌های بسیاری فعال هستند.
شیخ احمد گفت: تصمیم ما در انتقال ایران به آسیای مرکزی به خاطر توانمندی ایران در حوزه ورزش است و بر این باور هستیم که ایران می‌تواند رهبری ورزش در این منطقه را عهده دار باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/28950/پیشنهاد-تشکیل-فدراسیون--ورزش--زنان-کشورهای-اسلامی-توسط-دکتر-سلطانی-فر--شیخ-احمد--آماده-هر-گونه-همکاری-با--ایران--هستیم
بستن   چاپ