آریا جوان
احمدی: سمن‌های جوانان در خراسان رضوی رشد خوبی دارند
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 15:47:40
جوانان نیوز - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: خراسان رضوی در چندسال گذشته توانسته با ایجاد برنامه‌های کاربردی پیشرفت خوبی در حوزه جوانان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، عبدالحمید احمدی در نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان با اعضای شورا، اظهار کرد: در سال 96 مجمع ملی سمن‌های جوانان را شکل دادیم که این کار مقدمه‌ای برای شکل گیری پارلمان ملی جوانان است، بی‌تردید هم‌افزایی تشکل‌ها در پارلمان جوانان منجر به افزایش توان آن‌ها خواهد شد و این ظرفیت می‌تواند در اختیار بدنه اجرایی کشور قرار بگیرد.
وی افزود: در سال گذشته 3560 کارگاه آموزشی ازدواج در سطح استان‌های کشور برای جوانان برگزار شد و امیدواریم این فرآیند در سال جاری نیز تداوم پیدا کند. در مجموعه وزارت وزش و جوانان اعتقاد داریم آموزش‌های پیش از ازدواج باید اجباری شود.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان ضمن اشاره به اینکه یکی از مطالبات جوانان فعال در سمن‌ها ارتقاء ساختار حوزه مدیریت جوانان بوده است، گفت: تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و تشکیل سازمان ملی جوانان در حال پیگیری و دولت لایحه این کار را به مجلس ارائه کرده است. طبق پیش‌بینی‌ها ظرف 3هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: دولت توجه ویژه‌ای به حوزه ازدواج جوانان دارد. در 5سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه ازدواج رشد قابل توجهی داشته و از 3 میلیون تومان به 15 میلیون تومان رسیده است. در سال جاری نیز تاکنون 92 درصد متقاضیان وام ازداوج، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/29033/احمدی--سمن‌های-جوانان-در-خراسان-رضوی-رشد-خوبی-دارند
بستن   چاپ