آریا جوان
محمد مهدی تندگویان:
اگر تشکلی فعالیت سیاسی کند مجوزش را لغو می کنیم
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 11:40:51
جوانان نیوز - نشست هم اندیشی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با دبیران سازمان های مردم نهاد استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه با دبیران سازمان های مردم نهاد استان اردبیل گفت: موضوع جوانان در کشور به دلیل به هم ریختگی کشور در سیاست گذاری برای جوانان ، دچار سردرگمی است.
وی ادامه داد: هنوز هم تکلیف حوزه جوانان مشخص نیست ، مشخص نیست سازمان خواهد شد یا نه ، سعی من تاکنون بر این بوده که بتوانیم سیاست های کلی را اصلاح کنیم که یکی از کارهایی که در این مدت انجام دادیم راه اندازی دوباره کمسیون های ذیل ستاد ملی است که وظیفه سیاست گذاری در حوزه جوانان را عهده دار است ، تاکید هم داریم در این کمسیون نمایندگان خود جوانان نیز حضورداشته باشند.
تندگویان در ادامه گفت:در موضوع صندوق کار افرینی امید باید بگویم که ما اعتبارات را در صندوق تزریق و دستور العملش را هم صادر کردیم ولی بحث ضمانت نامه دست ما نیست مربوط به بانک های عامل میشود.
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد:کار دیگری که در حال انجامش هستیم این است که نحوه طرح نویسی برای اخذم وام از صندوق امید را به سمن ها اموزش می دهیم،
این اعتبارات تا سقف ١٠٠میلیون تومان و بازپرداخت ان ٤ درصد است و تنفسی هم که برای ان گرفتیم ٦ ماه است.
او ادامه داد:ما تسهیلات را در اختیار سمن ها قرار میدهیم ولی توصیه ام این است که تشکل ها بانک محور نشوند، پایه و اساس تشکل های مردم نهاد باید تکیه بر خودشان باشد و هرجا به مشکل خوردند از دولت کمک بگیرند نه اینکه از ابتدا با امید به دولت تشکل را راه اندازی کنند.
تندگویان در خصوص شناسه های سمن ها گفت:تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم موضوع شناسه های تشکل را در وزارت کشور حل کنیم.
معاون ساماندهی امور جوانان گفت:اگر احساس بکنم تشکلی با هدف سیاسی کار میکند قطعا جلوی ان را خواهم گرفت ، تشکل های ما در حوزه جوانان باید با احزاب فرق کنند ، تمام تمرکز بنده بر این است که تشکل های به سمت کار افرینی حرکت کنند.
او در ادامه گفت :در حوزه طرح های ملی ، طرح گردشگری را در تبریز و طرح استارتاپ ها را در زنجان و طرح های کار افرینی را در گیلان در حال پیگیری هستیم، طرح های ملی را مابعد از تایید به خود استان برمیگردانیم تا بااعتبار خود استان انجام شود.
تندگویان پایان گفت:در هفته جوان ابلاغیه ای به استان ها دادیم تا مراسم ها طبق دستور العمل مشخص برگزارشود حالا اگر نهادی مراسم مناسبی برگزار نکرده فقط ما میتوانیم گزارشش را به دولت بدهیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/31623/اگر-تشکلی-فعالیت-سیاسی-کند-مجوزش-را-لغو-می-کنیم
بستن   چاپ