آریا جوان
عبدالحمیداحمدی: علمی شدن ورزش نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 10:43:27
جوانان نیوز - معاون فرهنگی ، آموزش وپژوهش وزارت ورزش وجوانان توضیح داد که برای نهادینه کردن جریان علمی در ورزش باید فرهنگ‌سازی و هماهنگ سازی درساختارها صورت بگیرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، عبدالحمید احمدی درحاشیه یازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی یکی از عوامب موفقیت در ورزش کشور را برپایی همایش ها و نشستهای علمی عنوان کرد.
او بااشاره به اهمیت برپایی نشستهای علمی و تخصصی ، درباره یازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی اظهار کر: من از پژوهشگاه علوم ورزشی به خاطر برپایی چنین همایش‌هایی تشکر می‌کنم و این گونه همایش‌های فرصت خوبی برای تبادل تجربیات و یافته‌های علمی در بخش‌های مخلتف علوم ورزشی است تا صاحب‌نظران و پژوهشگران سایر کشورها با حضور در چنین همایش‌هایی بتوانند ظرفیت‌های علمی خود را در اختیار ورزش کشور ما قرار دهند تا بتوانیم به پیشرفت علم در ورزش امیدوار باشیم.
معاون وزیر ورزش وجوانان افزود: باید تمام بخش‌های مدیریتی و اجرایی با حضور در چنین همایش‌هایی بتوانند در برپایی هرچه بهتر همایش بین‌المللی سهیم باشند تا ما بتوانیم بدنه ورزش را به سمت علمی شدن سوق دهیم. البته علمی شدن ورزش به یکباره اتفاق نمی‌افتد. یک مسیر تدریجی را باید طی کند تا بتوانیم به روند علمی شدن ورزش در آینده امیدوار باشیم.
احمدی اضافه کرد: قطعا شرایط امروز ورزش ما با شرایط چند سال گذشته از نظر علمی شدن متفاوت است. ما در گذشته نمی‌توانستیم ظرفیت‌های علمی را در ورزش کشور ارتقا دهیم اما در حال حاضر بسیاری از فدراسیون‌های ما در بخش‌های اجرایی به این مساله پی برده‌اند که بدون تزریق علم در بدنه خود حاضر به پیشرفت ورزش و موفقیت نیستند.
او بیان کرد: البته برخی اندک از فدراسیونهای ورزشی هنوز به این مساله پژوهش و تحقیقات اهمیت نمی‌دهند و اشکالات و خلاءهایی نیز در این زمینه وجود دارد اما من معتقدم شرایط امروز ما به نسبت گذشته بهتر شده است.
این مقام مسئول در وزارت ورزش وجوانان ادامه داد :ما در گذشته نمی‌توانستیم بحثی از نظر علمی شدن ورزش در فدراسیون‌ها داشته باشیم اما در حال حاضر خیلی از فدراسیون‌ها سعی می‌کنند با جذب نیروهای علمی به پیشرفت ورزش و مدال‌آوری خود کمک کنند.
معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان افزود: در روند علمی شدن ورزش باید فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی خوبی صورت بگیرد و ساختارها را هماهنگ کنیم تا جریان علمی شدن ورزش نهادینه شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن اینده ورزش کشور گفت :معتقدم برای دستیابی به موفقیت و توسعه پایدار باید پشتوانه‌های علمی در ورزش کشور به نسبت گذشته پررنگ‌تر شود .
دکتر احمدی گفت: بدون شک یکی از رمزهای موفقیت ورزش و افزایش مدال‌ها دانش‌افزایی مربیان و ورزش کاران است و این تنها از طریق مشارکت بخش‌های اجرایی و مدیریتی در علمی شدن ورزش است.
یازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزش امروز با حضور اساتید برجسته داخلی و 10 مهمان خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، سوئیس، بلژیک، هلند، ایتالیا و سنگاپور از امروز در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/31664/عبدالحمیداحمدی--علمی-شدن--ورزش--نیاز-به-فرهنگ‌سازی-دارد
بستن   چاپ