آریا جوان
در پی قهرمانی مسابقات رده پایه کاراته جام هفدهم آسیا ژاپن در اوکیناوا
نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته : قهرمانی کاراته دختران در حضور ژاپن بسیار با ارزش است
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:43:13
جوانان نیوز - افسانه باقری نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: کسب بالاترین مقام در مسابقات کاراته به میزبانی ژاپنی ها که در این رشته صاحب نام هستند، بسیار با ارزش است.

به گزار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، هفدهمین دوره‌ی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا 2018 در رده نوجوانان و جوانان(دختران) با حضور 285 کاراته کا از 25 کشور آسیایی در اوکیناوای ژاپن برگزار شد که تیم ملی دختران ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.
افسانه باقری نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بالا بودن سطح این مسابقات گفت: کسب بالاترین مقام در مسابقات کاراته به میزبانی ژاپنی ها که در این رشته صاحب نام هستند، بسیار لذت بخش و با ارزش است و این نشانه قابلیت بالای دختران کاراته کای ایران است.
وی در خصوص روند قهرمانی دختران کاراته ایران تصریح کرد: حدیثه جمال در بخش کاتای انفرادی دختران توانست در مسابقه اول سه بر دو مقابل نماینده چین تایپه به پیروزی برسد. او در دور دوم با نتیجه‌ سه بر دومغلوب پونگ نئون از ویتنام شد و توانست با شکست پنج بر صفر مان سوملو از هنگ کنگ در دیدار رده‌بندی به مدال برنز برسد .
نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته افزود: "فاطمه خنکدار" در وزن 53- کیلوگرم، دراولین مبارزه خود مقابل "گوینت گویان" از ویتنام به نتیجه یک بر یک رسید و با قانون سنشو او را از پیش رو برداشت. خنکدار در ادامه 9 بر صفر "آبینارا راجنراین" هندی را مغلوب کرد. سپس توانست 5 بر صفر نماینده ازبک را از پیش رو برداشته و فینالیست شود. او در فینال حریفی از تایلند را 5 بر صفر برد و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد .
افسانه باقری با بیان اینکه ، "مبینا حیدری" کاراته کای وزن 59- کیلوگرم تیم دختران، در گام نخست 5 بر صفر "ون لین" از ویتنام را مغلوب کرد افزود: سپس 6 بر یک "کاویتا کاویتا" از هند را برد و در مبارزه سوم با نتیجه 12 بر 2 "کوکورو ساکاجی" از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت. او در فینال به مصاف "نرانوچ تانگلینگ" تایلندی رفت و 2 بر یک نتیجه را واگذار کرده به مدال نقره این وزن بسنده کرد .
وی در خصوص وزن 59+ کیلوگرم گفت: "نگین آلتونی" 4 بر 2 گروشتی سونیل" از هند را برد و در ادامه 3 بر یک "سارا الامری" از امارت را برد. آلتونی در مبارزه سوم 3 بر 2 مقابل "هرا ایرناندا" از اندونزی به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال "ساکورا ساواشیما" از ژاپن را 3 بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد .
نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با ابراز تاسف از عدم دریافت مدال در وزن 48- کیلوگرم گفت: "لیلا برجعلی" در اولین مبارزه 7 بر 2 مقابل "رینکا تاهاتا" از ژاپن شکست خورد در مبارزه اول 6 بر صفر "فی وانگ" از چین را برد و در مبارزه رده‌بندی 4 بر صفر مقابل "آیکا اوکازاکی" از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید .
وی در خصوص بازی های آسیایی جاکارتا گفت: بچه های امید و بزرگسالان به بازیهای آسیایی اعزام می شوند که هنوز اسامی آنها مشخص نیست و اسامی براساس نتیجه آنها بعد از بازگشت از مسابقات وان ترکیه اعلام خواهد شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/31672/نائب-رئیس-بانوان-فدراسیون--کاراته---قهرمانی--کاراته--دختران-در-حضور-ژاپن-بسیار-با-ارزش-است
بستن   چاپ