آریا جوان
داورزنی : برای توسعه رشته تیراندازی با کمان هیچ کمبودی نداریم
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 19:19:39
جوانان نیوز - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شرایط خوب ژنتیکی و فیزیولوژیکی ایران یان برای رشته های تیراندازی با کمان تصریح کرد: در همه ایام سال و در اکثر نقاط ایران می توانیم کمپ های تمرینی برای این رشته برگزار کنیم و برای توسعه این رشته دچار هیچ کمبود و فقر منابعی نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مراسم معارفه رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان که ظهر امروز در سالن اجتماعات فدراسیون تیرو کمان برگزار شد با بیان اینکه بحث های حاشیه ای شایسته رشته تیرکمان نیست گفت: این فدراسیون به عنوان یک نهاد ملی در کشور که درعرصه های بین المللی حضور دارد باید با استفاده از ظرفیت های موجود و افزایش انسجام و ثبات، از حواشی فاصله گرفته و جایگاهی در خور شان خود پیدا کند .
داورزنی مباحث حاشیه ای را آفتی برای توسعه رشته های ورزشی برشمرد و گفت: برای مصون ماندن از اینگونه آفات باید برنامه ریزی های استراتژیک را اجرایی کرده و از همه ظرفیت های موجود بهره ببریم. امروز با توجه به افزایش انتظار مردم از رشته تیر اندازی با کمان باید به گونه ای عمل شود که این برنامه ریزی ها منجر به قرار گرفتن بر روی سکوهای قهرمانی چه در المپیک ها و چه در سایر بازی های جهانی و آسیایی شود .
وی با اشاره به وسعت، موقعیت جغرافیایی و سرمایه انسانی کشورمان افزود: تا کنون از ظرفیت های بسیار خوب کشورمان به درستی استفاده نشده است. از فدراسیون ها انتظار می رود نگاه ویژه های به منابع موجود در استان های مختلف داشته باشند و از این پتانسیل ها استفاده کنند. کشوری با تاریخ تمدنی کهن که یک درصد جمعیت دنیا و یک درصد سرزمین دنیا و 14 درصد منابع دنیا را به خود اختصاص داده است، کشوری غنی است . برای تامین منابع مشکلی وجود ندارد .
او با اشاره به شرایط خوب ژنتیکی و فیزیولوژیکی ایران یان برای رشته های تیراندازی با کمان تصریح کرد: در همه ایام سال و در اکثر نقاط ایران می توانیم کمپ های تمرینی برای این رشته برگزار کنیم. برای توسعه این رشته دچار هیچ کمبود و فقر منابعی نیستیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هرگاه با برنامه ریزی و باور به داشته هایمان گام برداشتیم توانستیم گوی سبقت را از حریفان برباییم و موفق شویم. ظرفیت کشور به لحاظ تنوع جغرافیایی و نیروی انسانی دارای استعدادهای خارق العاده ای است که می توان با بهره گیری از آن به بالاترین قله های پیروزی صعود کرده و در بسیاری از رشته ها حرف اول آسیا را بزنیم .
وی با ابراز از تاسف از معطوف شدن تمامی تمرکزها بر امکانات و ظرفیت های پایتخت گفت: تا هنگامی که در برخی از رشته نگاه ما به امکانات استادیوم آزادی است به میزان رشدی که می خواهیم نمی رسیم. ما باید از امکانات فرادستگاهی و فرا دولتی نیز کمک گرفته و با پرهیز از مدیریت های جزیره ای در کشور از همه ظرفیت های کشور به بهترین شکل استفاده کنیم. در این راستا می توان از آموزش و پرورش و آموزش عالی، دانشگاه ها ، وزارت کشور و نیرو های مسلح و سایر نهاد ها و ارگان ها برای توسعه ورزش کمک گرفت .
داورزنی با اشاره به افزایش چشمگیر سرانه ورزشی پس از انقلاب تا کنون و با یادآوری اینکه در سال های ابتدای انقلاب اسلامی حتی استخر های سرپوشیده در این کشور به انگشتان دست نمی رسید افزود: اکنون به حمد لله توسعه اماکن ورزشی با شتاب رو به رشد است و فدراسیون باید با آمایش سرزمین ها به استعداد یابی در همه ناطق بپردازد تا جوانان به بهره گیری از امکانات موجود روی آورند. تیر اندازی با کمان باید در ایران توسعه یافته و به همه مناطق بسط پیدا کند .
داورزنی با بیان اینکه اگربرای تیر اندازی با کمان استعداد یابی در همه مناطق ایران انجام شود در می یابیم هر استان ما به تنهایی توان مبارزه با یک کشور را دارد تصریح کرد: صربستان به لحاظ جمعیتی یک هفتم کشور ماست و بلژیک نیز به اندازه نیمی از یک استان پر جمعیت ماست. بسیاری از کشور های اروپایی هر یک به اندازه یک استان ما هستند و ما تنها با درک ظرفیت بالا و پتانسیل بسیار خوب کشورمان و برنامه ریزی مناسب می توانیم به سرعت از کشور های دیگر سبقت بگیریم .
او با بیان اینکه امروز ما بیش از چندین هزار مکان ورزشی اعم از استادیوم های مختلف و ورزش گاه های چند منظوره در کشور داریم گفت: اگر میخواهیم در المپیک و بازی های آسیایی حرف اول را در رشته های مختلف بزنیم باید از این امکانات بهترین بهره را برای همه رشته ها ببریم .
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این باور و اعتقاد را دارم که در کشور ما این قابلیت وجود دارد که در خلیلی از رشته های ورزشی قادریم حرف اول را در آسیا بزنیم. ما باید در ورزش ثابت کنیم که می شود جایگاهی که شایسته آن هستیم را احصا کنیم. کافی است با برنامه ریزی و باور تحقق آن و اعتقاد به اینکه ما باید در همه امور در زمره بهترین ها قرار بگیریم اقدام کنیم .
محمدرضا داورزنی برنامه ریزی برای ورزش تیراندازی با کمان به شیوه مهندسی معکوس و شناخت ویژه گی ها و نیاز های یک قهرمان را ارزنده دانست و گفت : انتظار می رود فدراسیون در سایه ایجاد ثبات و پرهیز از هر گونه حاشیه و افزایش انسجام و همکاری در میان خانواده تیراندازی با کمان امکانات بلقوه موجود را به امکانات بلفعل تبدیل کند .
وی با بیان اینکه تنها عامل پیشرفت ورزش در کشور پول و تامین منابع مالی نیست افزود: از جمله مواردی که ما را به موفیقت نزدیک می کند بهره گیری از عناصر موفقیت ورزش در کشور است . این عوامل شامل منابع مالی، برنامه ریزی دقیق و داشتن استراتژی صحیح، حمایت های دولت،حمایت قانون، حمایت کمیته ملی المپیک، وجود امکانات ، ظرفیت ها و استعدادهای انسانی است.اگر از این موارد به درستی استفاده شود روزهای بسیار روشنی در انتظار تیرو کمان کشور خواهد بود .
در خاتمه داورزنی با بیان این که غلامرضا شعبانی بهار می تواند با توجه به سابقه علمی و مدیریتی خود ، از ظرفیت افرادی که دارای اندیشه و ایده های خوبی در این رشته هستند بهره بگیرد، گفت: به زودی شاهد بهره گیری درست از توانمندی کارشناسان این رشته و امکانات و استعدادها خواهیم بود .

http://www.javanannews.ir/fa/News/31693/داورزنی---برای-توسعه-رشته--تیراندازی--با-کمان-هیچ-کمبودی-نداریم
بستن   چاپ