آریا جوان
برگزاری اولین کمیسیون فرهنگی ورزش کشور در سال 97
احمدی: خلاء قوانین و مقرارات فرهنگی در عرصه ورزش کشور برطرف شده است
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 12:54:46
جوانان نیوز - معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد بازخورد مثبت جلسات کمیسیون فرهنگی ورزش کشور موجب تصویب قوانین در این حوزه شده است و به این ترتیب خلاء قوانین و مقررات فرهنگی در عرصه ورزش تا حدودی برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، سید عبدالحمید احمدی در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزش کشور که با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار شد همراهی و مشارکت اعضای کمیسیون فرهنگی ورزش را در 20 جلسه گذشته خوب توصیف کرد و اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی ورزش کشور شکل و جایگاه خود را پیدا کرده و در مسیر خوبی پیش می رود و قابلیت اثرگذاری در حل مسائل مربوط به عرصه فرهنگی ورزش کشور را دارد.
بنا به گفته معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، مجموعه ای از قوانین و مقرراتی که در حوزه فرهنگی کشور در قالب این کمیسیون مصوب شد می تواند مبنای عمل همه بخش های ورزش کشور از باشگاه ها و فدراسیونها تا ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور باشد.
سید عبدالحمید احمدی با اشاره به تصویب مجموعه ای از قوانین و مقرراتی که در حوزه فرهنگی عرصه ی ورزش رخ داده است اظهار داشت: ورزش کشور در زمینه مبانی قوانین و مقرارات فرهنگی با خلاء جدی مواجه بود اما تصویب این قوانین و مقررات باعث پرکردن این خلاء شده است و دستاورد بسیار خوبی برای کمیسیون فرهنگی ورزش کشور محسوب می شود.
وی تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی،آیین نامه توسعه فعالیت های جانبازان و معلولان،آیین نامه ساماندهی مدیریت تیم های ملی ورزش بانوان، پیوست فرهنگی ورزشی و دستورالعمل فرهنگی باشگاه های ورزشی را از جمله اقدامات خوب و تاثیرگذار کمیسیون فرهنگی ورزش کشور عنوان کرد .
سید عبدالحمید احمدی فعالیت های کمیسیون فرهنگی ورزش کشور را در راستای وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده این کمیسیون گذاشته است عنوان و اظهار کرد: به زودی گزارشی از اقدامات و برنامه های این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ارزیابی ارسال می شود.
احمدی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز فعالیت ستادی که به منظور حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه، در فدراسیون فوتبال شکل گرفته است اشاره کرد و توضیح داد : در قالب این ستاد برای حضور فرهنگی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 هم برنامه ریزی خوبی صورت می گیرد.
وی بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا را هم یکی دیگر از رویدادهای مهم پیش روی ورزش کشور دانست و با اشاره به فعالیت ستاد این بازی ها از یکسال پیش تصریح کرد: رویکرد این ستاد علاوه بر حضور مقتدرانه فنی و ورزشی ، حضور با ارزش فرهنگی است.
در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی ورزش کشور بررسی در خصوص همایش تجلیل از جوانمردان ورزش کشور، طرح برگزاری مراسم هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و دستورالعمل فرهنگی باشگاه های ورزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/31746/احمدی--خلاء-قوانین-و-مقرارات-فرهنگی-در-عرصه--ورزش--کشور-برطرف-شده-است
بستن   چاپ