آریا جوان
کم بودن سهم استان خوزستان از آموزش عالی دولتی
شنبه 5 خرداد 1397 - 12:06:34
جوانان نیوز -

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه سهم آموزش عالی دولتی در خوزستان نسبت به‌کل کشور کمتر است، اظهار کرد: تعداد مؤسسات غیرانتفاعی استان نیز نسبت به سایر استان‌ها محدودتر است.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، غلامحسین خواجه امروز چهارشنبه 2 خردادماه در نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های منطقه 10 کشور که در محل سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این در حالی است که بخش غیردولتی مانند دانشگاه‌های آزاد گسترده و جمعیت دانشجویی بیشتری دارند.
وی افزود: مسئله مؤسسات غیرانتفاعی در استان خوزستان بسیار دیر آغاز شد و در این استان با توجه به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی متأسفانه آموزش عالی به خوبی رشد نکرده است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: انتظار داریم همچنان دانشگاه‌های استان و این دانشگاه که در ایام جنگ آسیب‌های بسیاری دیده‌اند، موردتوجه بیشتر قرار گیرد.
وی، اضافه کرد: بیش از 240 هزار نفر دانشجو در استان خوزستان وجود دارد که 16 هزار نفر از این تعداد در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای دو شعبه هنر شوشتر و باستان‌شناسی شوش است که قطعا محدودیت‌های بیشتری دارند.
خواجه، با اشاره به وضعیت ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در دو سال گذشته توانسته‌ایم ارتباط خوبی با مجموعه وزارت نفت برقرار کنیم که از محل کمک‌های این وزارت خانه دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی در حال ساخت است.
وی افزود: زمان این گذشته که هر رشته‌ای را راه‌اندازی کنیم اما خواستار این هستیم که رشته‌های موردنیاز استان با مساعدت‌های لازم دایر شود.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/33069/کم-بودن-سهم-استان-خوزستان-از-آموزش-عالی-دولتی
بستن   چاپ