آریا جوان
اعلام جدیدترین تغییر کنکور 98/ طراحی 2 نوع سئوال برای داوطلبان
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:42:02
جوانان نیوز -

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی ، برای کنکور سال 98 دو نوع و سری سئوال برای داوطلبان نظام قدیم پیش دانشگاهی و نظام جدید (3،3،6) طراحی می شود.
پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نظام آموزشی تحصیلی دانش آموز ان تغییر کرده است و ما از سال 98 با داوطلبانی که در نظام آموزشی جدید تحصیل کرده اند مواجه می شویم.
وی افزود: به همین منظور در کنکور 98 دو نوع سئوال و دو سری سئوال طراحی می شود. یک سری سئوال از کتاب ها و دروس نظام قدیم پیش دانشگاهی خواهد بود و یک سری سئوال هم از کتاب ها و دروس نظام جدید (3،3،6) طراحی خواهد شد که هر دو گروه داوطلبان در آزمون به سئوالات پاسخ دهند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: منابع امتحانی، درصد دروس و تمامی مواردی که به سئوالات کنکور 98 مربوط باشد در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
وی گفت: با توجه به اینکه 50 درصد داوطلبان هر سال کنکور را پشت کنکور ی ها تشکیل می دهند برای سال 98 دو سری سئوال طراحی می شود.
خدایی خاطرنشان کرد: البته این موضوع برای سال 99 ادامه نمی یابد و در سال 99 همان سئوالات نظام جدید (3،3،6) طراحی خواهد شد.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/33117/اعلام-جدیدترین-تغییر-کنکور-98--طراحی-2-نوع-سئوال-برای-داوطلبان
بستن   چاپ