آریا جوان
افزايش 300 هزارنفري ظرفيت اتوبوسراني تهران در آستانه مهر
شنبه 13 شهريور 1395 - 9:08:56 AM
ايسنا

جوانان نيوز- مازيار حسيني با اشاره به اينکه تامين آرامش و ايمني دانش آموزان مهم‌ترين هدف ما براي سال جديد تحصيلي است، گفت : تامين ايمني و ساماندهي جريان ترافيک اطراف مدارس از مهمترين اقداماتي است که براي استقبال از مهر پيش بيني شده است.

معاون حمل ونقل و ترافيک شهردار تهران از بازسازي و نوسازي  ناوگان حمل ونقل عمومي شهر تهران در آستانه مهر95 خبر داد و گفت : 450 دستگاه اتوبوس تک کابين به منظور بکارگيري در خطوط فيدر اتوبوسراني در آستانه سال تحصيلي جديد وارد ناوگان اتوبوسراني پايتخت مي شود که با ورود اين اتوبوس ها ظرفيت جابجايي روزانه ناوگان اتوبوسراني تهران حدود 300  هزار نفر افزايش مي يابد.

حسيني افزود: 50 دستگاه ميني بوس نيز همزمان با فصل بازگشايي مدارس وارد ناوگان خواهند شد.
معاون شهردار تهران با اشاره به افزايش 25تا 30  درصدي حجم سفرهاي شهري هم‌زمان با شروع سال جديد تحصيلي تصريح کرد: با آغاز فصل پاييز، تردد بيش از يک ميليون دانش آموز، 700 هزار دانشجو و تعداد زيادي کادر آموزشي که در فصل تابستان فعاليت نداشته اند به حجم سفرهاي درون شهري تهران اضافه مي شود . از اينرو ساماندهي ترافيک اصلي ترين دغدغه مشترک مديريت شهري و پليس راهور است .

حسيني در ادامه تصريح کرد : ساماندهي سرويس مدارس نيز در دستور کار سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني قرار گرفته است. تلاش مي شود با هماهنگي آموزش و پرورش و معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از روز اول سال تحصيلي، سرويس مدارس برقرار شده تا نياز نباشد خانواده ها با خودروي شخصي اقدام به جابجايي فرزندان خود کنند .

بر اساس گزارش شهرنوشت: معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران به ديگر برنامه هاي شهرداري براي توسعه شبکه حمل و نقل در آستانه ماه مهر و تسهيل تردد شهروندان دراين ايام اشاره کرد و گفت: نوسازي ناوگان تاکسيراني نيز در دستور کار قرار گرفته در اين راستا تا پايان سال جاري 10 هزار و 500 دستگاه تاکسي جديد جايگزين تاکسي هاي فرسوده از جمله 6300 دستگاه خودرو تاکسي پيکان بسيار فرسوده درناوگان تاکسيراني تهران خواهند شد . 


http://www.javanannews.ir/fa/News/3474/افزايش-300-هزارنفري-ظرفيت-اتوبوسراني-تهران-در-آستانه-مهر
بستن   چاپ