آریا جوان
ايجاد 173 هزار فرصت شغلي در روستاها/ بيکاري 20 درصد جوانان روستايي
شنبه 13 شهريور 1395 - 9:16:05 AM
ايسنا

جوانان نيوز- نعمت الله رضايي در همايش بررسي و تعيين راهکارهاي عملي توسعه روستايي با رويکرد اقتصاد مقاومتي با اشاره به ارتقا توليد و اشتغال پايدار در مناطق روستايي در قالب برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و برنامه ششم توسعه ، اضافه کرد: در برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي در نظر گرفته شده که دستگاه‌هاي دولتي کشور با استفاده از منابع داخلي، غير دولتي و تسهيلات 173 هزار فرصت شغلي در روستاهاي کشور ايجاد کند که براي تحقق اين امر تا 1300 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

وي با بيان اينکه 20 درصد جوانان روستايي کشور بين سنين 15 تا 29 ساله بيکار هستند و بايد براي آنان اشتغال ايجاد شود افزود: به دنبال افزايش نرخ مشارکت، ايجاد اشتغال پايدار و اصلاح اقتصاد روستا هستيم و در اين راستا بايد خدمات، صنعت، گردشگري و زنجيره‌هاي توليد در روستا توسعه يابد.

وي با اشاره به اينکه مهمترين هدف دستگاه هاي اجرايي کشور ايجاد اشتغال در قالب واحدهاي توليدي در روستاهاست تصريح کرد: به دنبال افزايش نرخ مشارکت اقتصادي در حوزه زنان و جوانان هستيم.

وي گفت: ايجاد راه روستايي در قالب اقتصاد مقاومتي نيست بلکه برخي پروژه‌ها در قالب ارتقاي پولي و اشتغال پايدار جز اقتصاد مقاومتي محسوب مي‌شوند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3476/ايجاد-173-هزار-فرصت-شغلي-در-روستاها--بيکاري-20-درصد-جوانان-روستايي
بستن   چاپ