آریا جوان
شرايط بورسيه در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اعلام شد
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 2:10:29 PM
ايسنا

جوانان نيوز- دکتر احمد خالق‌نژاد طبري به نحوه پذيرش دانشجو و توسعه رشته‌هاي علوم پزشکي در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت مبناي پذيرش دانشجو امسال را همانند سال گذشته قرار داده  و ظرفيت پذيرش در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي با لحاظ نمودن امکانات و توانمندي هر دانشگاه و نياز به رشته در مناطق آمايشي اعلام شده است.

وي درخصوص ظرفيت بورسيه که براي برخي از سازمان‌ها و نهادها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دفترچه کنکور در نظر گرفته شده است، گفت: اختصاص ظرفيت براي پذيرش بورسيه موضوع جديدي نبوده و در سنوات گذشته نيز براي سازمان‌ها و نهادهاي مختلفي صورت گرفته است.

دکتر خالق‌نژاد همچنين تاکيد کرد: آنچه که درخصوص بورسيه‌ها مهم است اين است که هيچ امتياز خاصي در قبول شدن به افراد بورسيه داده نمي‌شود و ملاک قبولي در مرحله اول کسب حدنصاب نمره قبولي لازم در کنکور و سپس مورد پذيرش قرار گرفتن فرد از طريق سازمان بورسيه‌دهنده است.

دبير شوراي گسترش دانشگاه‌هاي علوم پزشکي وزارت بهداشت يادآور شد: ورود به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي براي تمامي دانشجويان اعم از شهريه‌پرداز، بورسيه، آزاد و غيره صرفاً از طريق کسب حدنصاب قبولي در دانشگاه‌ها بوده و تاکنون نيز هيچ‌گونه درخواستي از طريق دانشگاه‌ها يا سازمان‌ها يا نهادهايي که مبادرت به اعطاي بورسيه مي‌کنند، مبتني بر پذيرش افراد با نمره پايين تر از حد نصاب رشته‌- محل مربوط به نبوده است.

دکتر خالق‌نژاد در پايان خاطرنشان کرد: از آنجايي که براي سازمان‌هاي بورسيه‌دهنده پذيرش افراد با توانمندي علمي بالا مورد نظر است بنابراين تاکيد سپاه پاسداران نيز پذيرش افراد با حدنصاب و نمره علمي بالا بوده  و اصولاً درخواستي مبني بر ورود افراد به دانشگاه به غير از شرکت در کنکور سراسري و کسب حد نصاب نمره علمي مورد نياز صورت نگرفته است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3480/شرايط-بورسيه-در-دانشگاه‌هاي-علوم-پزشکي-اعلام-شد
بستن   چاپ