آریا جوان
رئيس كميسيون بهداشت مجلس مطرح کرد:
افسردگي، از عوامل بي رغبتي جوانان به ازدواج/ رونق اقتصادي،محركي براي تشكيل خانواده
يکشنبه 21 شهريور 1395 - 11:41:58 AM
آريا
راه نو- علي نوبخت حقيقي، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي  با بيان اينكه مراكز تصميم گيرنده در امور فرهنگي بايد با ساير دستگاه ها و نهادهاي مرتبط، هم افزايي داشته باشند، افزود: تعداد مراكز تصميم گيرنده در امور فرهنگي جامعه بايد براي صرفه جويي اقتصادي و رسيدن به هدف كه همان تعالي خانواده، ازدواج جوانان و تكثر فرزند است، يكپارچه شوند و مي بايست نهادهاي مسئول و تعيين كننده تعريف شود تا در ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي، جسمي، معنوي و رواني افراد جامعه گام بردارند.
وي در ادامه به اجباري شدن مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج اشاره و بيان كرد: براي پيشگيري از معلوليت، مشاوره ژنتيك قبل از ازدواج اجباري شده است كه در اين مشاوره ها، كارشناسان مربوطه تشخيص خواهند داد كه آيا افراد قبل از ازدواج آزمايش ژنتيك انجام بدهند يا ندهند؟
نوبخت با تاكيد بر اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي، سياستهاي كلان جمعيت و خانواده را ابلاغ  نمودند كه بر اساس آنها جهت گيريها روشن شده و سياستگذاري ها انجام مي شود و بر اين اساس حركت ها تنظيم مي گردد، افزود: جمعيت كشور بايد به لحاظ كمي و كيفي گسترش پيدا كند، كيفي به اين معنا كه جمعيتي رشد يابد كه از لحاظ جسمي و رواني به جامعه خدمت كند و بتواند جامعه را تعالي دهد. از اين رو، مجلس و كميسيون بهداشت و درمان با كمك دولت محترم در راستاي مسائل جمعيتي و تعالي خانواده برنامه هايش را دنبال و گام هاي بلندي را بر مي دارد.
وي با بيان اينكه ما مشكل قانون نداريم، بلكه مشكلاتي كه سر راهمان است به دليل عدم هماهنگي بخشها و دستگاه هاست، ادامه داد: جريان ازدواج، به مسائل مختلف رواني و جسمي افراد باز مي گردد كه اگر افراد افسرده باشند؛ كه متاسفانه بر اساس آمار و مطالعات تعداد زيادي از جوانان افسرده هستند؛ ديگر رغبتي به ازدواج نخواهند داشت، بلكه بيشتر به سمت اعتياد روي مي آورند.
نوبخت در ادامه افزود: پس اگر مي خواهيم آمار ازدواج در كشور افزايش يابد بايد به سلامت جسمي، رواني افراد توجه كنيم. براي اينكه سلامت روحي افراد تامين شود فرد بايد شغل مناسب و آينده روشني داشته باشد. از اين رو مجلس با كمك دولت بايد رونق اقتصادي ايجاد نمايد تا جوانان تحصيلكرده صاحب شغل و درآمد شوند تا بتوانند زندگي تشكيل دهند.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در برنامه راديو سلامت با بيان اينكه نهادهاي فرهنگي بايد پاسخگوي نيازهاي فرهنگي جامعه باشند و بدانند چرا ازدواج در كشور كاهش يا افزايش مي يابد؟، اظهارداشت: بخش ها و نهادها بايد هم افزايي داشته باشند تا به هدف مشترك كه تعالي خانواده و افزايش جمعيت است دست يابيم. بنابراين نبايد موازي يكديگر قدم برداريم بلكه بايد در يك مسير با تفاهم و هم افزايي در ابعاد مختلف فرهنگي جامعه گام برداريم كه اگر چنين نشود قانون ورود پيدا خواهد كرد و نهادها و موسسات اين حوزه را يكپارچه و ادغام مي كند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3502/افسردگي،-از-عوامل-بي-رغبتي-جوانان-به-ازدواج--رونق-اقتصادي،محركي-براي-تشكيل-خانواده
بستن   چاپ