آریا جوان
بازتاب مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار ايراني در رسانه‌هاي جهان
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 12:50:25 PM
ايسنا

نشريه گاردين با اشاره حادثه دلخراش براي بهمن گلبارنژاد 48 ساله که تنها دوچرخه‌سوار ايران در رقابت‌هاي پاراالمپيک بود، نوشت: اين حادثه در جاده «The Vista Chinesa» که شيب زيادي دارد براي اين دوچرخه‌سوار ايراني روي داد؛ جايي که در ماه گذشته و در جريان رقابت‌هاي المپيک نيز براي يک دوچرخه‌سوار هلندي حادثه ساز شده بود.

اين نشريه انگليسي در ادامه به نقل از «فيليپ کريون» رييس کميته بين‌المللي المپيک نوشت: "همه خانواده پاراالمپيک از بروز اين حادثه تراژيک غمگين است و اين اتفاق تلخ بر بازي‌هاي خوب و موفق پاراالميک ريو سايه انداخت. اين خبري غمگين براي ورزش و جنبش پاراالمپيک است و قلب و دعاي ما با خانواده، هم تيمي‌هاي گلبارنژاد و کل مردم ايران است."

گاردين همچنين از آغاز تحقيق و بررسي براي علل وقوع اين حادثه خبر داد.

شبکه تلويزيوني «سي‌ان‌ان» آمريکا نيز در خبري به مرگ اين دوچرخه‌سوار ايراني و شرح ماجرا پرداخت و نوشت: "بهمن گلبارنژاد که در المپيک 2012 لندن نيز حضور داشت پس از زمين خوردن درمان‌هايي در محل دريافت کرد اما در راه انتقال به بيمارستان به سبب ايست قبلي درگذشت.

نشريه «ديلي ميل» انگليس نيز در ادامه توضيح اين حادثه عنوان کرد: جاده کوهستاني «The Vista Chinesa» در رقابت‌هاي المپيک محل برگزاري مسابقه بود اما جزو جاده‌هاي رقابت‌هاي پاراالمپيک نبوده است.

ديلي ميل همچنين از نيمه برافراشته شدن پرچم جمهوري اسلامي ايران در دهکده بازي‌هاي المپيک به سبب درگذشت بهمن گلبارنژاد خبر داد.

«بي بي‌سي»، «ياهو نيوز»، «تلگراف»، «اي‌بي‌سي» و «وال‌استريت ژورنال» از جمله ديگر رسانه‌هاي خبري در سراسر جهان بودند که به خبر درگذشت دوچرخه‌سوار پاراالمپيکي ايران پرداختند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3519/بازتاب-مرگ-دلخراش-دوچرخه‌سوار-ايراني-در-رسانه‌هاي-جهان
بستن   چاپ