آریا جوان
اینچه درگاهی: پس از سال ها شاهد احقاق حقوق بانوان در دولت تدبیر و امید هستیم
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 12:02:20
جوانان نیوز - رئیس فدراسیون ژیمیناستیک با بیان این که رویکرد وزیر ورزش و جوانان نسبت به حضور بانوان در عرصه مدیریتی بسیار دوستانه و حمایت گونه است، گفت: خوشبختانه پس از سال ها شاهد احقاق حقوق بانوان در دولت تدبیر و امید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان زهرا اینچه درگاهی با اشاره به اینکه سالها بود صحبت هایی در زمینه حضور قوی تر بانوان در عرصه های مدیریتی کلان شنیده می شد، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند انتظار معقولی است که جایگاه های مدیریتی نیز به زنانی که شایستگی احراز آن ها را دارند تخصیص یابد.
رئیس فدراسیون ژیمیناستیک با بیان این جمله که اگر خانمی شایستگی های احراز پستی را دارد ، نباید با سدی به نام جنسیت مواجه شود گفت: به جز موارد استثنا که در برخی از مشاغل مشاهده می کنیم که آن شغل به لحاظ خصایص برای آقایان و یا بالعکس بانوان مناسب تر است ، در بقیه موارد عدالت زمانی برقرار می شود که جنسیت مانع احراز شغل نشود.
وی تصریح کرد: زمانی که یک زن قادر است متولی ورزش و جوانان یک استان باشد و زمینه حضور یک بانوی توانمند فراهم است ، انتظار می رود که مورد حمایت قرار بگیرد که در این خصوص رویکرد وزیر ورزش و جوانان نسبت به حضور بانوان بسیار دوستانه و حمایت گونه است.
اینچه درگاهی با اشاره به موفقیت خود در انتخاباتی آزاد و مستقل گفت: به لطف خدا در این دولت هرگز شاهد عدم حمایت از بانوان نبوده ایم و پس از سال ها شاهد احقاق حقوق آنها در دولت تدبیر و امید هستیم.
وی با اشاره به اینکه ژیمیناستیک تنها فدراسیون المپیکی کشور است که توسط یک خانم اداره می شود تصریح کرد : از بدو شرکت در انتخابات شاهد اجرای عدالت توسط شخص وزیر ورزش و جوانان بودم و پس از آن نیز به عنوان بازوی این وزارتخانه همواره از سوی شاخه های بالادستی در وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت واقع شده ایم.
اینچه درگاهی صحبتش با رئییس جمهوری در مراسم تجلیل از قهرمانان را مورد توجه قرار داد و گفت: به دکتر روحانی نیز گفتم یکی از وزرایی که به وعده های دولت در زمینه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی و اجتماعی کلان در جایگاه های شایسته عمل کرد، وزیر ورزش و جوانان است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/35376/اینچه-درگاهی--پس-از-سال-ها-شاهد-احقاق-حقوق--بانوان--در-دولت-تدبیر-و-امید-هستیم
بستن   چاپ