آریا جوان
44 درصد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 97 مجاز به انتخاب رشته شده اند
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 12:40:38
جوانان نیوز -

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از 250 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد 97 انتخاب رشته کرده اند که این تعداد معادل 44 درصد داوطلبان مجاز در این دوره آزمون است.
پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از تعداد 736 هزار و 387 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال 97، تعداد 575 هزار و 6 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد 573 هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.
وی گفت: از تعداد 573 هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون 250 هزار و 540 نفر، کدرشته های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند که این تعداد معادل 44.35 درصد داوطلبان مجاز است.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 به همراه اصلاحیه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می توانند با توجه به دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی گفت: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند. سایر داوطلبان مجاز نیز تا سه شنبه 22 خردادماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.
توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال 97 می توانند تا روز سه شنبه 22 خرداد 97 برای انتخاب 100 کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان مجاز توجه داشته باشند که در صورتی که مجاز به انتخاب رشته های دوره های روزانه، شبانه و یا سایر دوره ها شده اند می توانند با توجه به دوره مورد پذیرش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: با توجه به اعلام دانشگاه آزاد نیز آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شده و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد هستند لازم است برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از 20 خرداد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس ضوابط، انتخاب رشته کنند.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/35381/44-درصد-داوطلبان-کنکور-کارشناسی-ارشد-97-مجاز-به-انتخاب-رشته-شده-اند
بستن   چاپ