آریا جوان
هشت فرصت هفت برنز؛
درخشش ویژه کاراته کاهای ایران در دیدارهای رده بندی لیگ‌جهانی
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 18:03:43
جوانان نیوز - کاراته کاهای ایران در دیدارهای رده بندی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ترکیه به 7 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته ، در دیدارهای رده بندی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ترکیه، تیم ایران موفق به کسب 7 مدال برنز توسط طراوت خاکسار در وزن منهای 55 کیلوگرم، امیررضا میرزایی در وزن منهای 67 کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب در وزن منهای 84 کیلوگرم، سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم، کاتای تیمی بانوان با ترکیب( الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری)، کاتای تیمی اصفهان با ترکیب ( فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی) و تیم اراک با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون شد.
در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار دیگر نماینده این وزن 4 بر صفر فدریکا ریکاردی از ایتالیا را برد و در ادامه 3 بر صفر توبا یاکان از ترکیه را شکست داد.
خاکسار در ادامه یک بر صفر سابینا زاخاروا از قزاقستان را برد و به نیمه نهایی رفت. او در دیدار نیمه نهایی 3 بر یک از ون یو ژون از چین تایپه شکست خورد و برای کسب مدال برنز به مصاف دورتا باناژک از لهستان رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده میدان شد و به مدال برنز رسید.
در وزن منهای 67- کیلوگرم، امیررضا میرزایی 5 بر یک جیانلوکا دویو از ایتالیا را برد. او در دومین دیدار خود 5 بر 4 مقابل هیرتو گومیو از ژاپن مغلوب شد
او در جدول شانس مجدد4 بر یک جس روسیلو از بلژیک را برد سپس 2 بر صفر حریف ترکیه ای را مغلوب کرد و در ادامه 3 بر صفرایکبولجان اوزاکوف از ازبکستان را شکست داد و در دیدار رده بندی با تولار آقالارزاده از آذربایجان دیدار کرد و به تساوی یک بر یک رسید تا با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شده و به مدال برنز این وزن برسد.
در وزن 84-کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب ابتدا نماینده بلاروس را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت، در دومین مبارزه حریف قزاقستانی را 4 بر 3 شکست داد. سپس 5 بر 4 کاراته کا آذربایجانی را مغلوب کرد.
در بازی چهارم پس از تساوی 3 بر 3 مقابل نماینده مقدونیه در با رای داوران بازنده میدان شد تا برای کسب مدال برنز به روی تاتامی برود. در دیدار رده بندی ایگور آکتاش از ترکیه به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف مقابل ذبیح اله پورشیب حاضر نشد تا پورشیب برنده تاتامی باشد و مدال برنز پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان 2018 را تصاحب کند.
در وزن 84+ کیلوگرم، سامان حیدری حریف آذربایجانی را در اولین گام با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد. سپس نماینده اردن را با نتیجه 4 بر 3 از پیش رو برداشت. سومین مبارزه حیدری مقابل حریف قزاقستانی بود که موفق شد با نتیجه 7 بر یک این کاراته کا را شکشت دهد.
در ادامه نماینده کشورمیزبان را 5 بر 2 برد و در نیمه نهایی مقابل کاراته کایی از هلند قرار گرفت و 2 بر صفر مغلوب شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف کاگاوای ژاپنی برود.
او در دیدار رده بندی کاگاوا را یک بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در کاتای تیمی بانوان تیم (الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری) ابتدا 5 بر صفر تیم( شوتوکان jska ) با ترکیب نسیم افشار، هانیه عزیزی و غزاله موقر نیا را شکست داد و در دومین دیدار 4 بر یک مقابل تیم ترکیه باخت و در مکان سوم قرار گرفت.
تیم ایران(اصفهان) با ترکیب فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی هم در دیدار مقابل تیم ایتالیا 5 بر صفر مغلوب شد و به مدال برنز رسید.
در کاتای تیمی مردان، تیم اراک با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون 5 بر صفر تیم ایتالیا را مغلوب کرد و در دومین دیدار 4 بر یک مغلوب تیم ملی مراکش شد.
تیم مرکزی در دیدار رده بندی به مصاف تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و بر سکوی سوم ایستاد.
تیم صرافی بهنام آذربایجان شرقی دیگر تیم کاتا با ترکیب احد شاهین، فرزاد محمد خانلو و سهند اسلامی در اولین مبارزه 5 بر صفر مغلوب تیم ملی ترکیه شد و در دیدار رده بندی مقابل تیم کویت با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و به مدال نرسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/35390/درخشش-ویژه--کاراته--کاهای-ایران-در-دیدارهای-رده-بندی-لیگ‌جهانی
بستن   چاپ