آریا جوان
با 3 طلا، 2 نقره و 7 برنز؛
کاراته ایران با شایستگی قهرمان لیگ جهانی ترکیه شد
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 20:51:19
جوانان نیوز - کاراته ایران در مجموع مردان و زنان با کسب 3 طلا، 2 نقره و 7 برنز با شایستگی به عنوان قهرمانی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در ترکیه دست یافت.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته ، در پایان پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که با حضور 607 کاراته کا از 63 کشور در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، تیم ایران در مجموع مردان و زنان با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 7 برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
ژاپن با 2 طلا، 3 نقره و 5 برنزنایب قهرمان شد.
ترکیه با 2 طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان سوم ایستاد. ایتالیا با 2 طلا و یک برنز چهارم شد و چین تایپه با یک طلا و یک نقره در مکان پنجم قرار گرفت.
مدال آوران کشورمان در این رقابتها:
طلا/
در وزن 60-کیلوگرم، امیرمهدی زاده در فینال 3 بر یک آرای سمدان از ترکیه را برد.
در وزن 84-کیلوگرم، مهدی خدابخشی در فینال مقابل برات جاکوپی از مقدونیه رفت و با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد.
در وزن 84+کیلوگرم، صالح اباذری با پیروزی به مصاف دارنل لاردی هلندی رفت و پس از تساوی 5 بر 5 در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی برنده مبارزه شد
نقره/
در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری در فینال مقابل استانیسلاو هورنه از اوکراین قرار گرفت و در این دیدار 2 کاراته کا به تساوی صفر بر صفر رسیدند که با رای داوران در هانتی این حریف اوکراینی که برنده اعلام شد و عسگری به مدال نقره این وزن رسید.
در وزن 67- کیلوگرم، سیدعلی کریمی مقابل گومیتو هیرو از ژاپن یک بر صفر شکست خورد و به مدال نقره این وزن دست یافت.
برنز/
وزن 55- کیلوگرم،طراوت خاکسار در رده بندی به مصاف دورتا باناژک از لهستان رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده میدان شد.
در وزن منهای 67- کیلوگرم، امیررضا میرزایی در دیدار رده بندی با تولار آقالارزاده از آذربایجان دیدار کرد و به تساوی یک بر یک رسید تا با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد.
در وزن 84-کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب در دیدار رده بندی ایگور آکتاش از ترکیه به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف مقابل ذبیح اله پورشیب حاضر نشد تا پورشیب برنده تاتامی باشد .
در وزن 84+ کیلوگرم، سامان حیدری در دیدار رده بندی کاگاوا را یک بر صفر شکست داد.
کاتای تیمی بانوان تیم (الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری) مقابل ترکیه 4 بر یک باخت و در مکان سوم قرار گرفت.
تیم ایران(اصفهان) با ترکیب فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی هم در دیدار مقابل تیم ایتالیا 5 بر صفر مغلوب شد و به مدال برنز رسید.
در کاتای تیمی مردان، تیم اراک با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون در رده بندی به مصاف تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/35395/کاراته--ایران-با-شایستگی-قهرمان-لیگ-جهانی-ترکیه-شد
بستن   چاپ