آریا جوان
مراسم نکو داشت روز جهانی دوچرخه سواری برگزار شد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 12:54:33
جوانان نیوز - مراسم نکوداشت روز جهانی دوچرخه سواری با حضور مسئولان وزارت ورزش و در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صبح امروز دوشنبه 21 خرداد ماه آئین نکو داشت روز جهانی دوچرخه سواری با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان ، روسای فدراسیون های ورزش همگانی و دوچرخه سواری و دوست داران دوچرخه سواری و محیط زیست در مجموعه ورزش ی انقلاب برگزار شد.
بر اساس این گزارش در سال 2018 برای نخستین بار به پیشنهاد مشترک اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و فدراسیون دوچرخه سواری اروپا از سوی سازمان ملل متحد روز سوم ماه ژوئن با موافقت 193 کشور به عنوان روز دوچرخه سواری ثبت شد.
در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوچرخه سواری و فدراسیون ورزش همگانی در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد سند ملی ترویج دوچرخه سواری شهری و سامانه ملی گروه های دوچرخه سواری شهری رونمایی شد. همچنین شش نفر از فعالان این رشته و محیط زیست به عنوان سفیران ترویج دوچرخه معرفی شدند.
در این مراسم که با سخنرانی عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان آغاز شد شهربانو امانی انگنه نماینده شورای شهر و مهدی جمالی نژاد شهردار یزد و محمد درویش رئیس بخش محیط زیست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.
در پایان مراسم از فعالان ترویج دوچرخه سواری همگانی کشور تجلیل شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/35423/مراسم-نکو-داشت-روز-جهانی-دوچرخه-سواری-برگزار-شد
بستن   چاپ