آریا جوان
حذف رشته در دانشگاه آزاد وجود ندارد
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 10:35:36
جوانان نیوز -

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود اما حذف رشته نخواهیم داشت.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی با اشاره به استقرار سامانه‌های مرتبط با حوزه آموزش در این دانشگاه گفت: امسال برای اولین بار در پردازش و پذیرش دانشجو از سامانه داخلی دانشگاه که در مرکز سنجش طراحی شده، استفاده کردیم که صرفه جویی قابل ملاحظه ای به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از این سامانه صورت گرفت، افزود: همچنین نرم‌افزارهایی برای طرح آمایش، کمیسیون موارد خاص و نیازهای دانشجویی تهیه شده است.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: یک داشبورد مدیریتی نیز برای کنترل فعالیت های آموزشی نظیر ثبت نام تهیه شد و سامانه جدیدی نیز برای نظارت و ارزیابی طراحی شده که از ماه آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود.
رهایی از طراحی پرتال جامع آموزشی خبر داد و افزود: این پرتال تحول مهمی در فعالیت های آموزشی دانشگاه ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ رشته دانشگاهی حذف نمی شود، گفت: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود، اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم. بنابراین حذف رشته نخواهیم داشت.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در سطح کشور واحدهای دانشگاهی وجود دارند که فاصله آنها کمتر از 50 کیلومتر است، گفت: اگر یک رشته در دو واحد با تقاضای کم ارائه شود و کلاسها به حد نصاب نرسد، هر دو واحد زیر ظرفیت کار می‌کنند و هر دو زیان‌ده می شوند بنابراین با تجمیع دانشجویان از اساتید هر دو واحد استفاده بیشتری می‌شود.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/35441/حذف-رشته-در-دانشگاه-آزاد-وجود-ندارد
بستن   چاپ