آریا جوان
در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان
استاندار سمنان : منابع طبیعی سمنان بستری مناسب برای اشتغال زایی جوانان فراهم کرده است
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 15:04:13
جوانان نیوز - استاندار سمنان بیکاری را عمده ترین مشکل جوانان سمنان ی دانست و گفت: منابع طبیعی خوب در استان بستری مناسب برای اشتغال زایی فراهم کرده است ، اما نیروی متخصص با تحصیلات مرتبط در استان وجود ندارد و افراد واجد شرایط اغلب موارد از سایر استان ها به خدمت گرفته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، سید شهاب الدین چاووشی در شصت و نهمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد گفت: سمنان از نظر وسعت به اندازه کشور کره جنوبی است و به لحاظ جمعیتی نیز 27 درصد از جمعیت 100 هزار نفری استان را جوانان تشکیل می دهند ونکته قابل توجه این است که تعداد مردان جوان استان ما اندکی از بانوان جوان بیشتر است.
استاندار سمنان جوانان این استان را جوانان ی فرهیخته توصیف کرد و افزود : از هر 6 نفر جوان سمنان ی یک نفر در حال تحصیل و یا دارای مدرک تحصیلات تکمیلی و غالب جوانان این استان اهل علم و فرهنگ و هنر هستند .
وی بیکاری را عمده ترین مشکل جوانان سمنان ی دانست و گفت: منابع طبیعی نظیر معادن مختلف در استان بستری مناسب برای اشتغال زایی فراهم کرده است ، اما نیروی متخصص با تحصیلات مرتبط در استان وجود ندارد و افراد واجد شرایط اغلب موارد از سایر استان ها به خدمت گرفته می شوند.
چاووشی از ایجاد مهارت های لازم همسو با نیاز ظرفیت های طبیعی استان، برای جوانان را راهکاری برای رفع معضل بیکاری بیان کرد و افزود: در این راستا با سازمان فنی حرفه ای تفاهم نامه ای را منعقد کرده ایم که مهارت های مورد نیاز اشتغال بومی جوانان را به آنها آموزش دهیم.
وی از موضوع اوقات فراغت سالم برای جوانان به عنوان یک مسئله بسیار حائز اهمیت یاد کرد و گفت: با توجه به جمعیت استان، اعتبارات محدودی در اختیار است. با وجود این محدودیتها در حال حاضر در 5 شهرستان برای احداث خانه جوان آمادگی لازم را داریم.
استاندار سمنان با بیان اینکه برای رفع کامل مشکلات مرتبط با تحصیل، مسکن و امرار معاش جوانان مطالعات فراوانی صورت گرفته است افزود: در این راستا تجربیات فراوان وزیر ورزش و جوانان می تواند روشنگر راه پیش روی ما باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/35467/استاندار--سمنان---منابع-طبیعی--سمنان--بستری-مناسب-برای-اشتغال-زایی--جوانان--فراهم-کرده-است
بستن   چاپ