آریا جوان
قليان از قهوه‌خانه‌ها حذف مي‌شود
سه شنبه 6 مهر 1395 - 4:11:50 PM
مهر

مهندس بهزاد ولي زاده با اشاره به تصويب قانون کنترل دخانيات در سال 85 خاطرنشان ساخت: تا قبل از تصويب اين قانون قوانيني تحت عنوان مصوبه هاي هيئت وزيران داشتيم که ممنوعيت استعمال دخانيات در اماکن عمومي را لحاظ کرده بودند که اين براي تمام مواد دخاني بود.

وي ادامه داد: اينکه به صورت خاص به قليان اشاره شود، در قانون جامع کنترل دخانيات تحت عنوان تبصره ماده 13 آمد. بر اين اساس مصرف و استعمال دخانيات در اماکن عمومي و وسايل نقليه عمومي ممنوع است. در سال 86 وقتي آئين نامه آن در هيئت وزيران به تصويب رسيد، در بند هشت ماده يک اين آئين نامه اماکن عمومي تعريف شدند که حتي خود قهوه خانه ها نيز نامشان برده شد.

کارشناس مسئول دبيرخانه ستاد کشوري کنترل دخانيات با اشاره دريافت مجوز قهوه خانه از وزارت بهداشت براي ارائه قليان قبل از قانون جامع کنترل دخانيات، بيان داشت: در سال 86 اقدامي براي به صفر رساندن عرضه قليان در اين اماکن با همکاري نيروي انتظامي رسانديم که اين مسئله شامل قهوه خانه ها نيز مي شد. در آن سال کاملا قليان ها را حذف کرديم ولي به دليل برخي مسائل سياسي کشور، اين موضوع به انتها نرسيد.

وي به ادامه روند مبارزه با قليان ها اشاره کرد و افزود: در سال 93 با پيگيري هايي که وزارت بهداشت انجام داد و همراهي هايي که وزارت صنعت داشت، بخش نامه اي صادر شد که طي آن تمام کميسيون هاي نظارت و سازمان اصناف موظف شدند عرضه قليان از شرح شغلي قهوه داران حذف کنند که اين يک قدم رو به جلو بود زيرا بعد از اين سال هيچ قهوه خانه اي با عرضه قليان راه اندازي نخواهد شد.

ولي زاده در برنامه راديويي «مناظره» درباره قهوه خانه هاي سابق نيز اظهار داشت: اين قهوه خانه ها نيز در هنگام تمديد پروانه هايشان اين موضوع لحاظ مي شود و به مرور زمان مسئله قليان از قهوه خانه ها حذف خواهد شد که اين مهم تا پنج سال آينده رخ خواهد داد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3549/قليان-از-قهوه‌خانه‌ها-حذف-مي‌شود
بستن   چاپ