آریا جوان
تلاش کشورهاي همسايه براي جذب اساتيد دانشگاه هاي کشور
چهارشنبه 7 مهر 1395 - 1:11:24 PM
ايرنا
محمدرضا مخبر دزفولي در جلسه 83 ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور افزود: براساس يک طرح جامع مطالعاتي که در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه شده، برخي از کشورهاي همسايه با سرمايه گذاري هاي کلان در حال دوپينگ علمي به منظور افزايش سرعت رشد علمي خود هستند.
وي افزود: در همين راستا جذب اساتيد نخبه کشورمان در دستور کار قرار گرفته و با پيشنهادهاي اغوا کننده مالي، تعدادي از اين افراد هم جذب کشورهاي هدف شده اند.
عضو هئيت علمي دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال يکي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تهران با حقوق ماهانه بيش از 500 ميليون ريال به يکي از اين کشورها مهاجرت کرده است.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به لزوم برنامه ريزي ملي به منظور جلوگيري از اين روند گفت: بايد همه مسئولان کشور وارد ميدان حفظ سرمايه علمي کشور شوند.
مخبر دزفولي با اشاره به برخي از حوزه هايي که نياز به توجه بيشتر دارد، افزود: در حوزه علوم پزشکي بايد تلاش بيشتري براي حفظ نخبگان صورت گيرد.
رئيس ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور در بخش ديگري گفت: برخي از مطالب منتشر شده در مجلات علمي بين المللي جهت دار است و تخريب وجهه علمي کشورمان را دنبال مي کند.
وي با اشاره به روند نامطلوب سرقت علمي در کشور ادامه داد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي قصد دارد تا با جديت از اين روند جلوگيري کند ولي اين امر مستلزم داشتن يک تصوير جامع از اين موضوع است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3552/تلاش-کشورهاي-همسايه-براي-جذب-اساتيد-دانشگاه-هاي-کشور
بستن   چاپ