آریا جوان
اعلام جزئیات پاسخگویی به سئوالات کنکور 97
پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 10:08:46
جوانان نیوز -

مشاور عالی سازمان سنجش جزئیات زمان پاسخگویی به سئوالات کنکور 97 و تعداد سئوالات هر دفترچه را اعلام کرد.
پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کنکور سراسری 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 برگزار می شود.
وی افزود: در کنکور سراسری 97 تعداد یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 59.23 درصد داوطلبان زن و 40.77 درصد داوطلبان مرد هستند. آمار داوطلبان ثبت نام کننده در سال 97 نسبت به سال 96 تعداد 27 هزار و 466 نفر بیشتر است.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند، با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان یعنی تعداد 204 هزار و 735 نفر، برای تعداد یک میلیون و 216 هزار و 560 داوطلب کنکور 97 کارت صادر شده است.
وی با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور افزود: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی و هنر در روزهای یکشنبه سوم تیر تا چهارشنبه ششم تیرماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.
توکلی تاکید کرد: داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: کنکور سراسری سال 97 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 در 375 شهرستان و بخش و در 479 حوزه امتحانی برگزار می شود. و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه زمانی آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه 7 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 8 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه 8 تیر برگزار می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد 144 هزار و 550 نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی، 642 هزار و 451 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، 205 هزار و 26 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.
وی افزود: همچنین تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی هنر 78 هزار و 909 نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه 12 هزار و 260 است. تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی زبان های خارجی 145 هزار و 624 نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه 7 هزار و 538 نفر است.
توکلی خاطرنشان کرد: در صبح پنجشنبه 7 تیر تعداد 349 هزار و 576 نفر مجموع داوطلبان گروه های ریاضی و علوم انسانی، در بعد از ظهر پنجشنبه 7 تیر تعداد 78 هزار و 909 نفر، در صبح جمعه 8 تیر تعداد 642 هزار و 451 نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی و در بعد از ظهر جمعه 8 تیر تعداد 145 هزار و 624 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی به رقابت می پردازند.
جدول کلی آزمون سراسری سال 97

وی گفت: به هر یک از داوطلبان گروه های پنجگانه یک پاسخنانه و دو دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و آزمون اختصاصی (شماره 2) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. دفترچه های 1 عمومی و اختصاصی تمامی داوطلبان شخصی سازی شده است و شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی آنها بر روی آن درج شده است و با C، D، E، F مشخص شده اند.
توکلی افزود: دفترچه مربوط به درس معارف غیراسلام (ویژه داوطلبان اقلیت های دینی) و یا درس زبان غیرانگلیسی در تمام گروههای آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و دفترچه های شماره 3 در گروه آزمایشی علوم تجربی (سوالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سئوالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی سازی شده است اما دارای تنوع نیست.
وی اظهار داشت: دفترچه دروس عمومی از نظر مدت زمان پاسخگویی یکسان و تنها محتوای آن تفاوت دارد. 100 سئوال عمومی برای همه داوطلبان وجود دارد که باید در مدت 75 دقیقه به آن پاسخ دهند. زبان و ادبیات فارسی 25 سئوال، زبان عربی 25 سئوال، فرهنگ و معارف اسلامی 25 سئوال و زبان انگلیسی نیز 25 سئوال دارد.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و دارندگان دیپلم علوم و معارف دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، علاوه بر پاسخگویی به سئوالات دفترچه های عمومی (دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) باید به سئوالات دفترچه اختصاصی شماره 3 نیز پاسخ دهند.
وی گفت: داوطلبانی که به سئوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می شود، پاسخ دهند.
توکلی افزود: مدت زمان پاسخگویی به 135 سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 175 دقیقه، مدت زمان پاسخگویی به 180 سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی 165 دقیقه، مدت پاسخگویی به 170 سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی 175 دقیقه، مدت پاسخگویی به 160 سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر 165 دقیقه و مدت پاسخگویی به 70 سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی 105 دقیقه است.
وی گفت:آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 2 (دفترچه آزمون اختصاصی) ندارند و باید پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره 1، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام کرده و جلسه آزمون را ترک کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی یا تصادفی 1 نمره منفی (یک نمره منفی) منظور خواهد شد. به سوالهای بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخهای آن سئوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/35710/اعلام-جزئیات-پاسخگویی-به-سئوالات-کنکور-97
بستن   چاپ