آریا جوان
نشانه هاي بدن وقتي نياز به تحرک بيشتر دارد
دوشنبه 19 مهر 1395 - 1:59:14 PM
سلامت نيوز

به طور دائم احساس خستگي مي‌کنيد:
 نتايج بررسي محققان دانشگاه جورجياي آمريکا نشان مي دهد ورزش هوازي متوسط تا شديد تنها به مدت 20 دقيقه ، سه روز در هفته ميزان انرژي بدن را به مدت 20 دقيقه افزايش مي دهد. اين نشانه تاثير مستقيم ورزش روي سيستم عصب مرکزي براي کاهش خستگي است. در برخي موارد ورزش باعث کاهش 65 درصدي خستگي مي‌شود.

احساس ناگهاني درد:
همه ما اين حالت را تجربه کرده ايم که يک ‌شب با درد ناگهاني قسمت تحتاني کمر، زانو يا شانه روبه ‌رو شده ايم. به گفته متخصصان در اين شرايط بهتر است به ورزش کردن بپردازيد. با تحرک داشتن و بالا بردن گردش خون به آن قسمت‌هاي بدن مي‌توان درد را کاهش داد. حتي بيماراني که دچار درد طولاني‌ مدت مانند آرتريت هستند با ورزش کردن توانايي حرکت روزانه خود را بهبود مي دهند.

استرس داريد:
به گزارش ام اس ان ، ما در مواجهه با بحران اقتصادي و ديگر مشکلات زندگي دچار استرس مي‌شويم که گاه در پي آن احساس بيماري مي کنيم. اما راه رفتن، دويدن يا تقويت کردن بدن هفته ‌اي 3 تا 4 بارو هر بار به مدت 30-20 دقيقه براي کاهش دادن اضطراب کافي است.

هورمون‌ها نياز به کمک دارد:
ورزش کردن بهترين راه تنظيم هورمون است و به‌ طور عجيب و باورنکردني مي‌تواند روي ظاهر و حسي که داريد تاثير بگذارد. به‌عنوان‌ مثال، افزايش ميزان تستسترون از طريق ورزش، به افزايش روند سوخت ‌وساز بدن کمک مي‌ند، پوست را جوان و سالم نگه مي دارد و به عملکرد مناسب مغز نيز کمک مي‌کند.

سيستم گوارشي دچار مشکل شده است:
يک پياده ‌روي تند يا دوي 30 دقيقه‌ اي نه‌ تنها اشتها را باز مي‌کند بلکه به هضم غذا نيز کمک مي‌کند. ورزش‌هاي هوازي، تنفس و جريان خون را تنظيم مي کند و اين امر باعث بهبود انقباض عضلات روده مي‌شود. درنتيجه غذاي هضم شده راحت‌ تر از روده عبور مي‌کند و در پي آن از يبوست پيشگيري مي‌شود.

درست نمي‌خوابيد:
افراد ميانسال و مسن که به اختلال بي‌خوابي مبتلا هستنداگر به ورزش بپردازند و در اتاق تاريک با دماي متعادل و در ساعت معين بخوابند، نسبت به ديگران حدود يک ساعت و نيم خواب بيشتري دارند. اگر دچار بي‌خوابي يا کم‌ خوابي هستيد کافي است طي روز کمي ورزش کنيد.

نياز به کمک داريد:
ورزش کردن نه فقط براي حفظ سلامت بدن مفيد است بلکه باعث مي‌شود فرد کمتر به مصرف سيگار يا خوراکي هاي مضر فکر کند. عادت‌ هاي سالم مانند ورزش را مي توان جايگزين عادت هاي ناسالم کرد. علاوه بر آن با ورزش کردن هورموني به نام اندروفين ترشح مي شود که همانند مواد اعتياد آور روي مغز تاثير مي گذارد.

 
 
 
 
 

http://www.javanannews.ir/fa/News/3581/نشانه-هاي-بدن-وقتي-نياز-به-تحرک-بيشتر-دارد
بستن   چاپ