آریا جوان
آنچه که درباره گن‌هاي لاغري نمي‌دانيد
دوشنبه 19 مهر 1395 - 3:01:12 PM
خبرنگاران جوان
دکتر حميدرضا اصلاني دانشيار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت : استفاده از گن هاي لاغري باعث لاغرتر شدن افراد هنگام ورزش نمي شود.

وي افزود : مطالعه علمي درباره تاثير گن ها بر لاغري، انجام نشده است. اگر کسي بخواهد واقعا در اين باره مطالعه اي داشته باشد بايد دو گروه از افراد را به صورت تصادفي انتخاب کند، طوري که يک گروه با گن و گروه ديگر را بدون گن در هنگام ورزش کردن و مطالعه مقايسه کند تا به نتايج واقعي در اين باره دست يابد، اما خود گن مي تواند  موجب ايجاد لاغري در افراد شود.
 
اين متخصص ارتوپدي و طب ورزشي با اشاره به اينکه بيشتر خود ورزش و تحرک باعث لاغري افراد مي شود گفت: اگر افراد در هنگام ورزش با گن مشاهده مي کنند که کاهش وزن بيشتري دارند اين امر مربوط به تعريق بيشتر و آبي است که بدن از دست مي دهد.
 
اصلاني تاکيد کرد: در خيلي از رژيم هاي درماني که براي لاغري گرفته مي شود در ابتداي امر به خاطر آبي که بيمار از دست مي دهد، گاهي بيمار يک تا دو کيلو وزن کم مي کند، اما اينکه بعد از اين کاهش يک تا دو کيلو، بيمار چربي سوزي کند و چربي هايش کم شود اتفاق نمي افتد.
 
وي اظهار داشت: به نظر نمي رسد که گن لاغر کننده باشد، چون بيشترين دليل لاغر شدن، انرژي است که شخص از دست مي دهد و باعث لاغري شخص مي شود، اما آبي که بدن از دست داده با نوشيدن مجدد آب جايگزين مي شود.
 
اين متخصص ارتوپدي و طب ورزشي يادآور شد: گن ممکن است مقداري هيکل افراد چاق را جمع کند و شخص کاهش سايز داشته باشد، اما به خودي خود افراد را لاغر نمي کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3583/آنچه-که-درباره-گن‌هاي-لاغري-نمي‌دانيد
بستن   چاپ