آریا جوان
انسان نمي‌تواند بيشتر از 125 سال زندگي کند
شنبه 24 مهر 1395 - 2:46:10 PM
فارس

محققان کالج پزشکي آلبرت انيشتين گزارش مربوط به مطالعات جديد خود کردند و در آن توضيح دادند انسان نمي‌تواند بيشتر از 125 سال زندگي کند.

اين گزارش که در آخرين شماره از نشريه بين‌المللي نيچر منتشر شده است، چرخه زندگي انسان در نقاط مختلف کره زمين را بررسي مي‌کند و نشان داده است اگرچه طي سال‌هاي اخير تلاش‌هاي فراوان در جهت دور کردن خطر مرگ از انسان صورت گرفته است، ولي محدوديت‌هاي زيست شناسي مربوط به بدن انسان باعث مي‌شود تا طول عمر تفاوت چنداني نداشته باشد.

 

با اين نظريه محققان در يک مطالعه جهاني به اين نتيجه رسيدند که در بهترين حالت، سن انسان نمي‌تواند از 125 سال فراتر رود و به بيان ديگر حداکثر طول عمر انسان 125 سال خواهد بود.

لازم به ذکر است بهبود خدمات درماني، توسعه فناوري، کاهش مرگ نوزادان، امنيت محيطي و ... از ابتداي قرن بيست و يکم باعث شد ميانگين سن افراد و اميد به زندگي در آنها افزايش يابد. ولي با اين وجود انسان هنوز هم نتوانسته است محدوديت‌هاي پيش‌رو براي عمر طولاني‌تر را از بين ببرد.

لازم به ذکر است شرکت گوگل چندي پيش ادعا کرده بود با انجام فعاليت‌هاي پزشکي خود قصد دارد ميانگين سن انسان را به 150 سال برساند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3588/انسان-نمي‌تواند-بيشتر-از-125-سال-زندگي-کند
بستن   چاپ